حبیب الله شیوخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران که از روز گذشته /پنج شنبه /تکاب را فرا گرفته است صبح امروز جمعه شدت بیشتری یافت که در برخی مناطق روستایی به صورت تگرگ بود.
وی بیان کرد: بارش تگرگ در روستاهای نبی کندی، حسن آباد، چوپلو، کوسه پیری، امین آباد، زینهار کندی، آلوچلوی سفلی، شیرمرد و انگورد از توابع بخش تخت سلیمان و روستاهای قوجه، تپه بور و یهرلو از توابع بخش مرکزی تکاب موجب وارد شدن خسارت هایی به کشاورزان و دامداران شد.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب ادامه داد: بارش باران و تگرگ امروز/جمعه /همچنین موجب جاری شدن سیلاب در این روستاها و آبگرفتگی برخی معابر و خیابان ها شد.
شیوخی با بیان اینکه خسارت تگرگ در روستاهای تکاب زیاد است اظهار داشت: کازشناسان مدیریت جهاد کشاورزی تکاب از فردا/شنبه/ به روستاهای خسارت دیده اعزام خواهند شد تا میزان خسارت های ناشی از بارش تگرگ و حجم تخریب باغات و زمین های زراعی را ارزیابی کنند.
وی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در تکاب اضافه کرد: با توجه به بارش های رگباری و تداوم بارش باران تا بامداد فردا احتمال جاری شدن سیلاب در شهر تکاب و مناطق روستایی وجود دارد و از این رو لازم است شهروندان و روستاییان از نزدیک شدن و توقف در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و هشدارها را جدی بگیرند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه روستاییان هرگونه وقوع سیلاب و حوادث احتمالی را به ستاد مدیریت بحران اطلاع دهند اظهار داشت: ادارات و دستگاه های اجرایی خدمات رسان این شهرستان برای مقابله با خسارات سیلاب هم اکنون در آماده باش کامل هستند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران از روز گذشته تکاب در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.
تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که با 81 هزار نفر جمعیت در جنوبی آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.