فایق عبدالله‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مانور در 2 روستای محروم و مرزی «داوود آباد» و «مام کاوه» در بخش وزینه این شهرستان با هدف حفظ آمادگی و تعامل بین بخشی کارکنان هلال احمر برگزار شد.
وی اضافه کرد: این تیم پزشکی در قالب پزشک عمومی، ماما، پرستار، روانشناس، کارشناس تغذیه، تکنسین دارو و تکنسین بهداشت به همراه هشت نفر امداد‌گر و چهار نفر پرسنل در قالب یک تیم 19 نفره در این روستاها حضور پیدا کردند.
وی اظهار داشت: در این ماموریت یک روزه، 200 نفر از اهالی این 2 روستا و روستاهای اطراف که کمترین دسترسی به مراکز درمانی را دارند، مورد معاینه و درمان قرار گرفته و آموزش‌های بهداشتی لازم را دریافت کردند.
عبدالله زاده با بیان اینکه ویزیت، تجویز دارو و همه خدمات اریه شده به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان انجام گرفت، بیان کرد: بیماران معاینه شده 71 قلم انواع دارو به ارزش بیش از 80 میلیون ریال را دریافت کردند.
وی از مسوولان و دستگاه های اداری از جمله شبکه بهداشت و درمان، بخشداری وزینه، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این 2 روستا‌ به جهت همکاری در اجرای این طرح قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا سنجش میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات و بروز رسانی تیم‌های درمان اضطراری در شرایط بحرانی و حوادث و تقویت و توسعه آموزش های این تیم ها از اهداف برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری است.
روستای داوود آباد با 130 خانوار و جمعیت 600 نفر و روستای مام کاوه با 97 خانوار و جمعیت 348 نفر از توابع بخش وزینه در 30 کیلومتری سردشت واقع شده اند.
سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که هم مرز با عراق و در فاصله 244 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.