به گزارش ایرنا، نقی دادرسی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز با هدف رفع ناهنجاری های قامتی، اسکلتی، عضلانی از قبیل زانو پرانتزی، زانو ضربدری، کف پای صاف، گوژپشتی و کجی ستون مهره ها در کودکان و نوجوانان راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: همچنین این مرکز جهت ارائه تمرینات تخصصی ورزشی ویژه سالمندان و ارائه تمرینات تخصصی و بازتوانی انواع آسیب های ورزشی آماده ارائه خدمات به تمامی مردم و اقشار مختلف جامعه می باشد.
رییس دانشگاه پیام نور خوی اظهار کرد: این مرکز طرح دانش بنیان دانشگاه پیام نور خوی است که با بهره گیری از اساتید متخصص، در 2 بخش حرکات اصلاحی و فیزیولوژی ورزشی به ورزشکاران و مردم خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت ارایه خدمات این مرکز روزانه بین 15 تا 20 نفر است، اضافه کرد: این مرکز با به روزترین تجهیزات و امکانات در 2 بخش حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی برای دانشجویان و عموم مردم خدمات ارائه می کند.
وی بیان کرد: در بخش حرکات اصلاحی این مرکز دختران و پسرانی که به سن بلوغ نرسیده اند زیر نظر متخصصان ناهنجاری های آنها اصلاح می شود.
دادرسی افزود: همچنین در بخش آسیب شناسی ورزشی نیز مشکلات عضلانی ورزشکاران دانشجو زیر نظر فیزیولوژیست ورزشی بهبود می یابند.
وی با اشاره به اهمیت سلامت جسمی در نشاط، شادابی و امید به آینده فرد بیان کرد: رفع مشکلات نه چندان حادی که در دوره کودکی و دانش آموزی قابل رفع است اگر برطرف نشود باعث مشکلات دوچندانی درآینده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این مرکز نخستین مرکز حرکات اصلاحی در مراکز آموزش عالی شمال غرب و دانشگاه های پیام نور ایران است.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.