خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کارگاه ها، دانش آموزان با مسایل و موضوعات مهم از جمله انواع پسماندها، راهکارهای کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا و همچنین اهمیت و نقش دانش آموزان در حفظ محیط زیست آشنا شدند.
وی اضافه کرد: در این کارگاه ها دانش آموزان همچنین با گونه های مهم حیات وحش منطقه و اهمیت حفاظت از آنها نیز آشنا شدند.
وی با بیان اینکه این کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان و محیط بانان این اداره برگزار شد، گفت: عناوین و مناسبت های مختلف و متنوع آموزشی و فرهنگی و همچنین آشنایی با قوانین و مقررات محیط زیست و نحوه فعالیت محیط بانان با نام 'ساعتی با محیط بانان' با هدف اشاعه و اعتلای فرهنگ زیست محیطی از دیگر برنامه های این کارگاه بوده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه ها تا آخر امسال ادامه دارد، گفت: در پایان هر کارگاه به هریک از دانش آموزان بسته های آموزشی با موضوعات زیست محیطی از سوی اداره حفاظت محیط زیست اهدا می شود.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع است؛ سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان شامل مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب و سد خاکی ورگیل است.
این شهرستان همچنین با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را داراست؛ جنگل های سردشت با 85 هزار هکتار مساحت جزو جنگل های زاگرس شمالی و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.