به گزارش ایرنا، پیمان آرامون روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساخت و سازهای غیرمجاز آذربایجان غربی افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و راه و شهرسازی باید ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه را شناسایی کرده و موضوع را برای بررسی به این کارگروه ارجاع دهند.
وی ادامه داد: راه و شهرسازی منطقه ای را برای ساخت مناطق تفریحی در شهرستان های مختلف مشخص کند تا منابع ملی و اراضی منطقه با هدف تفریح تخریب نشود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان های استان در رابطه با ساخت و سازهای عیرمجاز باید به صورت کامل بررسی شود، اضافه کرد: در این بخش شاهد غفلت در گذشته بودیم که باید از تداوم این روند جلوگیری شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: سامانه سجام با هدف ساماندهی و آموزش افراد در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه راه اندازی شده است.
مرتضی حاتمی با اشاره به اینکه مردم می توانند از ظرفیت سامانه سجام استفاده کنند، تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه می توان زمینه های وقوع جرم را با همراهی و همکاری عمومی مردم در جامعه شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را مشخص کرد.
وی ادامه داد: بحث منابع طبیعی یکی از چالش های اساسی در وضعیت امروز است و باید بانک اصلاعاتی مناسب در این خصوص تهیه و اقدامات لازم انجام شود.
وی بیان کرد: ساخت و سازهای حاشیه شهرچایی از معضلات اساسی شهر ارومیه است که باید این موارد حل و فصل شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه مقرر شد مناطق پایلوت برای شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و راه وشهرسازی مشخص گردد تا تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
منطقه امام زاده یکی از مناطقی است که ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی در آن انجام شده که رقم آنها شاید به دهها مورد برسد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.