جلال محمودزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آیین نامه حرفه خبرنگاری در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را اجرایی می کند.
وی گفت: در تذکری که در اسفندماه سال 1397 به وزیر تعاون کار و امور اجتماعی مبنی بر اینکه «چرا این وزارتخانه سختی کار خبرنگاران و اهالی رسانه را نمی پذیرد» داده شد و «محمد شریعتمداری» طی نامه ای در جواب این تذکر اعلام کرد که مشاغل خبرنگاری از سوی این وزارتخانه به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود.
محمودزاده افزود: در این نامه تاکید شده است که در صورت ارایه درخواست متقاضیان به دبیرخانه های کمیته های استانی بررسی مشاغل سخت و زیان آور سراسر کشور، مراتب توسط کمیته های استانی مورد تطبیق قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس در صورت احراز سوابق بازنشستگی خبرنگاران، مستمری آنان توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می گردد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد: خبرنگاری، حرفه ای پیچیده و دشوار است که شاید تنها به عنوان یک حرفه در رده مشاغل دیگر قرار بگیرد ولی به لحاظ ویژگی ها و سختی های خاص خود قابل مقیاسه با دیگر مشاغل نیست.
وی گفت: متاسفانه اجرایی نشدن این مصوبه تاکنون جای سواال بسیار دارد و پس از گذشت سالها با اجرایی شدن این قانون امیدواریم این سربازان عرصه رسانه به آرامش خاطری هرچند اندک دست پیدا کنند.
به گزارش ایرنا در قانون از عنوان خبرنگار برای افرادی که جزء مصادیق مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شوند، یاد شده است.
قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت همواره مورد پیگیری خبرنگاران بوده ولی در چند سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است.
ماده 11 آیین نامه اجرایی تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی موصوع تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 15356/ت 26005 مورخ 1386/3/5، شغل خبرنگاری صراحتا به عنوان مشاغل سخت و زیان آور عنوان شده و مصادیق آن طی مصوبه های هیات وزیران به شماره های 51641/ت 31524 مورخ 1383/9/11 تصریح شده است.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.