رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از آغاز بکار نخستین نمایشگاه دستاورد ها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دستگاههای اجرایی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فرهاد سرخوش در حاشیه  افتتاح نخستین نمایشگاه دستاورد های احیای دریاچه ارومیه که در مجتمع شمس ارومیه برگزار شد افزود: این نمایشگاه با حضور تمامی استان های حوضه آبریز دریاچه ازجمله آذربایجان غربی و شرقی و کردستان در 48 غرفه  به مدت یک هفته  دایر است .

سرخوش با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تمامی سازمان هایی که  به نوعی در احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تاکنون نقش داشته اند حضور دارند تصریح کرد: هدف اصلی این نمایشگاه اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت های انجام شده ستاد برای احیا دریاچه و فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات کم آب بر  به جای استفاده از محصولات پر آب بر است.

وی تراز دریاچه ارومیه را هزارو 274 سانتی متر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با توجه به بارش های اخیر 98 سانتی متر افزایش یافته است.

سرخوش  در خصوص وسعت فعلی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر  وسعت دریاچه 3هزار 123 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه 790کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.

 

رئیس دفتر استانی  ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی یاد آور شد : در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه 4میلیارد و 720 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه 2میلیارد و 700میلیون متر مکعب افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تبخیر آب توسط نور خورشید یک بحث طبیعی در همه پهنه های آبی است تاکید کرد: برای کاهش میزان تبخیر آب دریاچه و افزایش ذخایر آبی پروژه های آبی مهمی در نیمه اول سال  جاری افتتاح خواهد شد و مهمترین پروژه نیز در این خصوص مربوط به افتتاح انتقال آب از طریق تونل کانی سیب است که انتهای سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه دستاورد های احیای دریاچه ارومیه از 16 اردیبهشت لغایت 23 اردیبهشت همه روزه از ساعت 8صب تا 8 شب برای بازدید هم استانی ها دایر است.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.