ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش تلفات سوانح رانندگی جاده ای در استان، خبر بسیار خوبی به شمار می رود که امیدواریم در طول سال جاری این امر تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: در سال 1396 نیز 410 نفر در جاده های آذربایجان غربی جان خود را بر اثر تصادف از دست داده بودند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سوانح رانندگی جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور و آذربایجان غربی است و سالانه افزون بر 16 هزار نفر در کشور و بیش از 500 نفر در این استان جان خود را بر اثر این سوانح از دست می دهند.
وی اضافه کرد: استانداردسازی جاده و ایمن سازی حمل و نقل به تنهایی در کاهش حوادث رانندگی پاسخگو نیست و فرهنگ رانندگی باید با فعالیت های آموزشی اصلاح شود.
شکری افزود: شهرستان ارومیه بیشترین کاهش تلفات تصادفات جاده ای را در سال گذشته بین شهرستان های 17 گانه آذربایجان غربی داشت.
وی ادامه داد: مراجعه مستمر به مراکز معاینه فنی، رعایت سرعت مطمئنه، خواب آلود نبودن و صحبت با موبایل هنگام رانندگی، رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی از جمله نکاتی است که رانندگان برای کاهش تصادفات در جاده ها باید مورد توجه جدی قرار دهند.
به گزارش ایرنا، تلفات سوانح رانندگی در ایران از جمله بالاترین آمارها در دنیا به شمار می رود که با وجود کاهش نسبت به دهه 80، هنوز سهم زیادی از مرگ و میرها را در کشور در اختیار دارد.
بر اساس نظرات صاحب نظران، بهبود وضعیت جاده ای، توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها، بهبود کیفیت خودروها در کنار فرهنگسازی برای رانندگی بهتر، مطمئن تر و کم مخاطره تر از جمله مهمترین راهکارهای کاهش تلفات در این خصوص به شمار می رود.
دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اصلاح نقاط جاده ای پرخطر آذربایجان غربی داشته و بسیاری از این نقاط را در سال های اخیر اصلاح کرده است.
کارشناسان دلیل اصلی تعداد بالای تصادف های فوتی در آذربایجان غربی را رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان می کنند.
آمار نشان می دهد در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو حدود 9 نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، 37 تن کشته می شوند.
برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در کشور بحث پیشگیری و مقررات پیشگیرانه بسیار موثر است و باید به آن توجه شود.
رانندگی شغلی است که فرد باید به طور کامل بر آن تسلط داشته باشد، بتواند سریع تصمیم بگیرد و از شرایط غیر منتظره به نحو مطلوب استفاده کند تا حادثه‌ای رخ ندهد یا اگر هم حادثه‌ای رخ داد، کمترین خسارت را داشته باشد.
سازمان ملل متحد سال‌های 2011 تا 2020 میلادی را دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به منظور نجات جان پنج میلیون نفر در جهان عنوان کرده است که در طول سال بر اثر تصادف‌ها و حوادث رانندگی کشته می‌شوند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.