سهراب حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز سوء مصرف مواد مخدر به دلیل مصرف داروهای غیرمجاز و دپوی غیرقانونی دارو در انبار آن توسط واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان میاندوآب شناسایی و با دستور مقامات قضایی این شهرستان تا اطلاع ثانوی پلمب شد.
وی افزود: در بازدیدهای واحد نظارت بر درمان این مدیریت همچنین مشاهده شد که در این مرکز بیش از حد مجاز از دارو برای درمان بیماران استفاده می شود.
«حیدری» با بیان اینکه در بازرسی های تکمیلی از این مرکز مقدار قابل توجهی دارو که بیش از ظرفیت مصرف این مرکز بود، به دست آمد اضافه کرد: فعالیت هرگونه مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان باید با اخذ مجوزهای قانونی و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: این مدیریت با همکاری دستگاه‌ های ذیربط نظارت لازم را بر مراکز درمان اعتیاد و مراکز سوء مصرف مواد دارد تا با ایجاد بستری مناسب زمینه لازم را برای درمان معتادان فراهم کند.
وی همچنین گفت: در بازدید کارشناسان واحد نظارت این شبکه یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز نیز شناسایی و پلمب شد.
حیدری اظهار داشت: در این واحد درمانی غیرمجاز، افرادی بدون صلاحیت و تحصیلات دانشگاهی اقدام به دایر کردن مطب کرده و به انجام امور دندانپزشکی اقدام می کردند.
وی با اشاره به اینکه شناسایی این مراکز غیرمجاز به دنبال گزارش های مردمی و بازدیدهای مستمر کارشناسان واحد نظارت بر درمان ممکن شد، بیان کرد: شهروندان برای دریافت هرگونه خدمات درمانی و تشخیصی به مراکز مجاز و قانونی مراجعه کنند.
وی افزود: مراکز مجاز، دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی است و این مجوز باید در معرض دید عموم نصب شده باشد.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز دیگر در این شهرستان که در امور پزشکی مداخله می کرد و در آن فرد دندانساز بدون هیچ گونه مدرک پزشکی و با جعل برخی عناوین به درمان غیرمجاز مردم اقدام می کرد، توسط کارشناسان حوزه نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پلمب شد.
میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی و 161 کیلومتری مرکز استان واقع است.
9871/ 6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.