مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با خانم دکتر ابتکار در دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در نهاد ریاست جمهوری دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از ارومیه، در این دیدار پریسا علیلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بر شمردن نقش‌آفرینی کلیدی و  موثر  زنان خطه آذربایجان در طول تاریخ سیاسی واجتماعی گفت: زنان منطقه آذربایجان‌غربی از دیرباز با پشتکار و انتخاب‌های درست در برهه‌های مختلف تاریخی توانسته اند کارهای عظیم و مثبتی برای کشور انجام دهند.

علیلو ضمن حمایت از فعالیت بانوان و لزوم تداوم این فعالیت‌ها در تمامی زمینه گفت: تلاش‌ها و پایداری‌های بانوان آذربایجان‌غربی سرشار از امید و دغدغه ی خدمت به نظام و کشور است.

وی افزود: از زنانی که با توجه به محدودیت‌ها و عدم  بسترسازی‌ها  پتانسیل‌های بسیار بالایی برای کارهای بسیار مهم وبزرگ دارند که اگر بسا همین امروز شناسایی و به جامعه معرفی شوند،بدون شک در تصمیم‌سازی‌های بزرگ  نقش مهمی داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن بیان تلاش‌های زنان، در عرصه‌های مختلف مدیریتی و علمی و فرهنگی و اقتصادی را در کشور  بسیار پررنگ ارزیابی کرد و بیان کرد: زنان هر زمان که به میدان آمده‌اند و در هر عرصه‌ای قدم به میان گذاشته اند بدون هیچ منت و چشمداشتی با جان و دل تلاش کرده‌اند وحماسه های عظیمی را آفریده و شور امید را به جامعه تقدیم کرده اند.

وی افزود: اگر دسترسی برابر به تمام خدمات توسعه ای برای زنان این استان و کشور فراهم شود و عدالت جنسیتی مورد تاکید دولت تدبیر و امید سایه عمل برخود بپوشاند می توانند سهم بزرگی در توسعه پایدار و رونق تولید، صلح و امنیت استان آذربایجان غربی و کشور ایفا کنند.

علیلو ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان که به عنوان نقشه راه مورد تاکید معاونت ریاست محترم جمهور  امور بانوان و خانواده برای برنامه‌ریزی مبتنی بر نتیجه برای رفع ضعف‌های سال های گذشته و بهره‌مندی از نقش کلیدی زنان استان انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول با در نظر گرفتن شاخص‌های توسعه در امر بانوان نیز گفت:در ارتقای شاخص های توسعه پایدار این سند ملی براساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز نظام، سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، سند آمایش سرزمین و ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم در دست تدوین و نهایی شدن است.

علیلو گفت: انتظار می‌رود بعد از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان و با همکاری دستگاه های اجرایی با برنامه‌ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف برای اجرای طرح‌های کاربردی و برنامه‌محور با استناد بر داده‌های سند و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و نقش کلیدی زنان استان به نتایج مطلوبی دست یابیم.

امیدواریم با خروجی های این سند و با ارزیابی وضع موجود و ارائه راهکار‌های کارشناسی برای رفع کاستی‌ها و تقویت ظرفیت‌های حوزه زنان و خانواده  با رویکرد برنامه محور شرایط ارتقای شاخص های زنان و خانواده استان آذربایجان غربی در عرصه های مختلف فراهم  گردد و گام های موثرتری در راستای دستیابی به اهداف مشترک در حوزه زنان و خانواده برداشته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.