به گزارش ایرنا، رحیم حب نقی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان 'نشان خواجه نصیر الدین طوسی' بیان کرد: در این دوره از مسابقات، تیم ایران پاش از دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی، تیم گردون و موج از دانشگاه ارومیه و ویرا از دانشکده هنر دانشگاه ارومیه به مرحله نهایی راه یافته بودند که در مرحله فینال تیم ایران پاش مقام اول و تیم موج از دانشگاه ارومیه مقام دوم را کسب کردند.
وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات تیم گردون از دانشگاه ارومیه نیز به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.
وی با بیان اینکه 2 تیم راه یافته به فینال این دوره از مسابقات به مرحله منطقه ای مسابقات مناظره دانشگاه های کشور راه یافتند، افزود: نمایندگان آذربایجان غربی در صورت صعود به مرحله نهایی مسابقات منطقه ای، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه می یابند.
حب نقی برگزاری مناظرات دانشجویی را تمرینی برای ارتقای آستانه تحمل دانست و اظهار داشت: ارتقای آستانه تحمل قشر تحصیل کرده و جوان، مسیر گفتمان توسعه کشور را هموار می سازد.
رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه رویکرد وزارت علوم برتقویت فضای گفت و شنود صحیح و اصولی در قالب چارچوب هاست، بیان کرد: مباحث دانشجویی به جای اینکه در خفا انجام شود باید آزادانه در فضای صمیمانه با رعایت ضوابط و قوانین مسیر خود را طی کند.
وی با تاکید بر اینکه پرخاشگری در جلسات مناظره نتیجه نبود قدرت تحمل نظرات طرف مخالف است، افزود: تمرین برای افزایش آستانه تحمل امری ضروری است.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه ساز و کار تولید اندیشه نیازمند گفتمان علمی و ناصحانه و محتوا مدار است، گفت: تفکری نقادانه و اثرگذار است که خلاقانه شکل بگیرد و جوهری محتوایی داشته باشد.
امین رستم زاده با اشاره به برکات نقد و مناظره در تعالی و پیشرفت کشور افزود: این مسابقات در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فضای آزاد اندیشی در دانشگاه ها طراحی شده است.
به گزارش ایرنا در هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که در آذربایجان غربی برگزار شد، 16 تیم چهار نفره دانشجویی از دانشگاه های مختلف استان شرکت کردند.
75 درصد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را دانشجویان پسر و 35 درصد نیز دانشجویان دختر تشکیل می دادند که از این تعداد 45 درصد در رشته های علوم انسانی، 23 درصد فنی و مهندسی، چهار درصد پزشکی و 23 درصد علوم پایه بودند.
همچنین 10 درصد دانشجویان این دوره از مسابقات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، 82 درصد در مقطع کارشناسی و هشت درصد نیز در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل بودند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.