به گزارش ایرنا، رسول بخشی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ زکات میاندوآب در سال جاری اظهار داشت: زکات جمع آوری شده شامل هشت میلیارد و 489 میلیون ریال زکات واجب، چهار میلیارد و 957 میلیون ریال زکات مستحب و بیش از پنج میلیارد و 898 میلیون ریال زکات فطریه بود.
وی با بیان اینکه از این رقم 32 میلیون و 585 هزار ریال را نیز کفاره پرداختی تشکیل می دهد، افزود: 57 درصد زکات جمع آوری شده یعنی بیش از 11 میلیارد و 36 میلیون ریال در امر برطرف کردن نیاز محرومان در 573 مورد و در بخش های درمانی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تحصیل، معیشت، درمان و احداث و تعمیر مسکن مددجویان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه از این مبلغ، هشت میلیارد و 342 میلیون ریال نیز در ساخت 2 باب مسجد هزینه شده است، بیان کرد: زکات پرداختی در هر روستا برای رفع نیاز محرومان همان روستا هزینه می شود.
رییس شورای زکات و امام جمعه میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فریضه زکات گفت: باید نگرش ها در جامعه در خصوص زکات تغییر کند و این امر ترویج شود که با پرداخت زکات دارایی انسان کم نمی شود و پرداخت آن در واقع معامله با خدای متعال است.
حجت الاسلام حمید حسن زاده افزود: ادای فریضه هایی نظیر پرداخت صدقه و زکات در نزد خداوند متعال دارای ارزش زیادی است و خداوند متعال می فرماید 'صدقه قبل از آنکه به دست فقیری برسد به دست من می رسد'، از این رو باید رویکردها در پرداخت صدقه و زکات تغییر یابد و روحیه پرداخت آن نیز تقویت شود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه اعضای حاضر پیشنهاد های خود را در جهت افزایش پرداخت زکات در میاندوآب از جمله گسترش تبلیغات محیطی، تجلیل از پرداخت کنندگان زکات و تشکیل شورای تخصصی زکات بیان کردند.
به گزارش ایرنا میاندوآب با 271 هزار نفر سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.
سه هزار و 577 خانوار با جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 800 نفر در این شهرستان زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.