به گزارش ایرنا، کودک پنج ساله ای به نام ستایش که روز جمعه به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مراجعه کرده بود، داستانی تلخ داشت که در نگاه اول، معصومیت او چشم انسان را خیره می کرد.
این دختربچه تنها به خاطر استفراغ و بدون داشتن هیچ گناهی به شدت از ناحیه گوش، صورت و بازوها مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی پرستاران و کادر درمانی بیمارستان را نیز متاثر کرده بود.
پرستاران و کادر درمانی بیمارستان با مشاهده وضعیت اسف بار این کودک، بلافاصله پای بهزیستی و پلیس را به ماجرا باز کردند تا آزاردهنده این کودک به جزای خود برسد.
در پرسش و پاسخ اولیه، ستایش که صدایش نیز می لرزید با لحن کودکانه خود از آزار نامادری برای پرستاران و کادر بهزیستی و پلیس گلایه کرد و گفت: علت این وضعیت رفتارهای جنون آمیز نامادری به علت استفراغ من بود.
با بررسی ابعاد ماجرا و احضار پدر ستایش، وضعیت این کودک تشریح شد که پدر نیز به علت همین جراحت ها از نامادری سنگدل شکایت کرد تا جریان بررسی پرونده آغاز شود و زن کودک آزار نیز مورد تعقیب قرار گیرد.
این زن سنگدل که از ترس متواری شده بود، توسط پلیس دستگیر و پس از اقرار به جرم روانه زندان مرکزی ارومیه شد.
طبق اعلام روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی این نامادری سنگدل با انجام تشریفات قضایی بازداشت و روانه زندان شده است.
رییس اداره بهزیستی ارومیه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نامادری ستایش به‌خاطر استفراغ این کودک او را به شدت تنبیه کرده که این تنبیه به کبودی، زخم‌های شدید و بستری شدن وی در بیمارستان انجامیده است.
رسول بابایان افزود: در پی اعلام شکایت پدر ستایش از همسر دوم خود، حکم جلب او گرفته شد و این زن ظالم اکنون دستگیر شده است.
وی بیان کرد: این کودک پس از مداخلات پزشکی، شب گذشته از بیمارستان ترخیص شد و اکنون توسط مادربزرگش تا مشخص شدن اوضاع نگهداری می شود.
وی ادامه داد: کودک آزاری شامل رفتارهایی است که توسط افراد دیگر به ویژه بزرگسالان نسبت به کودکان انجام می گیرد و به نوعی به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می زند.
رییس اداره بهزیستی ارومیه اظهار داشت: کودک آزاری سبب ابتلا به افسردگی، اختلال شخصیت، ناتوانی در یادگیری، پرخاشگری، احساس گناه، کاهش اعتماد به نفس در کودکان می شود.
بابایان اضافه کرد: کودک آزاری انواع مختلفی مانند کودک آزاری جسمی، عاطفی، لفظی یا جنسی دارد که هر کدام از آنها می تواند صدمه ای جدی به کودکان وارد کند و یا حتی باعث مرگشان شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم با حضور در محل زندگی این کودک، گفت: اورژانس اجتماعی و واحدهای مددکاری در این محل حضور دارند و خدمات مداخله ای لازم را به این کودک ارائه می دهند.
فریور تاکید کرد که مددکاران بهزیستی از هیچ مداخله ای برای بهبود وضعیت روانی کودک دریغ نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، کودک آزاری به هرگونه آسیب جسمی، روانی، سوء استفاده جنسی یا بهره کشی و عدم رسیدگی به نیازهای انسانی افراد زیر 18 سال توسط والدین یا افراد دیگر اطلاق می شود.
اگر افراد بزرگسال به انجام اعمالی مانند شلاق زدن، هل دادن، لگد زدن، پرت کردن، جراحت جسمی به کودک وارد کردن، حمله فیزیکی، بریدگی، کبودی و شکستگی استخوان برای کودک قبل از رسیدن به سن 18 سالگی بپردازند، کودک آزاری کرده اند و مشمول جزای کیفری می شوند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.