به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور احدی روز یکشنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بوکان افزود: امسال همچنین سه شبکه توزیع مواد مخدر در این شهرستان شناسایی و متلاشی شده است.
وی بیان کرد: در این مدت علاوه بر کشف تریاک که بیشترین کشفیات انتظامی این شهرستان را تشکیل می دهد، دیگر مواد مخدر از نوع شیشه، متادون، گراس و قرص های روانگردان کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 145 معتاد متجاهر نیز در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده، اظهار داشت: بیشترین معتادان متجاهر دستگیر شده در ایام تعطیلات نوروز بود که به کمپ های ماده 15 دیگر شهرستان های همجوار اعزام شدند.
جانشین فرمانده انتظامی بوکان ادامه داد: افراد اعزام شده به کمپ های ماده 15 طبق قانون تا 75 روز باید در آنجا نگهداری شوند و آزادی این افراد منوط به دستور دادستانی است.
سرهنگ احدی در خصوص قلیان سراها نیز گفت: از نظر قانونی عرضه قلیان در جامعه جرم محسوب نمی شود ولی باید از حالت زیرزمینی خارج و در معرض دید عموم باشد.
سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه مهم ترین مشکل این شهرستان را نبود مرکز کمپ ترک اعتیاد ماده 15 عنوان کرد و گفت: در شهرستانی که بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر نیروی انسانی شرایط و پتانسیل خاصی دارد، شایسته نیست که مرکز کمپ ترک اعتیاد نداشته باشد.
لقمان خسروپور اظهار داشت: شهر متعلق به همه ما بوده و باید تلاش کنیم که تا پایان خرداد ماه مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان فعال شود و همه ارگان های مرتبط باید تلاش خود را در این مورد به کار گیرند.
وی افزود: در حال حاضر 130 قلیان سرا در بوکان فعال است که باید با تعیین ضوابط، زیر چتر حمایت یکی از اتحادیه های صنفی قرار گیرند تا بر آنها نظارت شود.
به گزارش ایرنا شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بوکان در سال گذشته 112 مصوبه داشته که 105 مصوبه آن به اجرا درآمده و مابقی نیز در دست اجراست.
در سال گذشته بیش از 25 کارگاه آموزشی در خصوص اعتیاد با مشارکت ادارات بوکان و انجمن های مردم نهاد برگزار شده و بیش از 10 برنامه فرهنگی مختلف نیز با موضوع اعتیاد در این شهرستان اجرا شده است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.