«شاپور ارسلانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله ترانزیتی از استان فارس به مقصد این ایستگاه بارگیری شده تا از این ایستگاه به صورت زمینی به کشورهای ترکیه و عراق صادر شود.
وی اضافه کرد: این محموله با استفاده از 100 واگن باری و با قطارهای 12 واگنی به این ایستگاه منتقل شد و هر واگن ظرفیت حمل بیش از 50 تن بار را داشت.
«ارسلانی» با اشاره به برنامه های دیگر راه آهن آذربایجان برای تخلیه بار در این ایستگاه گفت: انتقال محصولات مجتمع پتروشیمی مهاباد به بنادر جنوب و انتقال کالاهای صادراتی به این ایستگاه از جمله برنامه های راه آهن در این ایستگاه طی سال جاری است.
وی افزود: هفته گذشته نیز نخستین محموله پتروشیمی مهاباد در سال 1398، در قالب هفت واگن 50 تُنی به یکی از بندرهای جنوبی کشور بارگیری شد.
وی با بیان اینکه از حمل بار با استفاده از راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز یاد می شود، ادامه داد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی هزینه کمتری دارد از این رو سیاست دولت حمایت از این شیوه حمل و نقل است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به راه اندازی راه آهن ارومیه - مهاباد نیز گفت: این خط به طول 97 کیلومتر علاوه بر ایستگاه مهاباد، دارای چهار ایستگاه دیگر شامل ایستگاه های نقده، رشکان، شیرین بلاغ و ارومیه است.
به گزارش ایرنا، خط آهن مراغه – ارومیه با 183 کیلومتر طول، چهار ایستگاه اصلی در میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و سه ایستگاه بین راهی در ملکان، قزقلعه و رشکان در دلوت تدبیر و امید راه اندازی شد.
ایستگاه راه آهن مهاباد با زیربنای 1900 مترمربع در 15 کیلومتری این شهر قرار دارد و بیش از 42 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شد.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.