رحیم عبدالکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شکارچیان در سایه این اقدام خداپسندانه با طبیعت آشتی کردند و به صیانت از حیات وحش متعهد شدند؛ آنان با این اقدام خود از سایر شکارچیان خواستند تا با نگاهی متفاوت به شکار، کرامت انسانی را در خود بیدار کنند.
وی ادامه داد: این اقدام زیست محیطی با حضور جمع زیادی از مردم طبیعت دوست، کارکنان اداره حفاظت محیط زیست، دوستداران و انجمن دوستداران محیط زیست در ارتفاعات کوه «برده زرد» این شهرستان برگزار شد.
«عبدالکریمی» با بیان اینکه مسن ترین شکارچی در این مراسم بیش از 70 سال سن داشت، بیان کرد: این شکارچی که 50 سال سابقه فعالیت شکار پرندگان را داشت در ماه های نخست بهار با عهدی که با خود بسته بود شکار را کنار گذاشت و با طبیعت آشتی کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: این عمل شکارچیان را اقدامی در جهت ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت عنوان کرد و افزود: در این مراسم ضمن رهاسازی 50 بال کبک، به نشانه نارضایتی از شکار و زنده گیری حیوانات، قفس‌های چوبی نیز به آتش کشیده شد.
وی افزود: در سال گذشته نیز شکارچیان نادم بیش از 300 بال کبک را در سطح این شهرستان رهاسازی کردند.
عبدالکریمی اضافه کرد: مردم ایران هم از نظر تاریخی و ملی و هم از نظر باورهای اعتقادی و تاکیدات اسلامی و قرآنی به حفظ و صیانت از محیط زیست توصیه شده‌اند.
به گزارش ایرنا، این چهارمین بار است که شکارچیان بوکانی به صورت دسته جمعی و خودجوش با اظهار ندامت از شکار با طبیعت آشتی می کنند.
تاکنون بیش از 100 نفر در بوکان شکار پرنده کبک را کنار گذاشتند و ادوات شکار خود را آتش زده و کبک های دربند خود را در دامن طبیعت آزاد کرده اند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.