رئیس سازمان سیما منظر وفضای سبز شهرداری ارومیه گفت: برگزاری جشنواره گلها زمینه ای برای شناساندن ارومیه به عنوان شهر گل در راستای اهداف گردشگری ارومیه ۲۰۲۰ است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی شایگان در افتتاحیه نهمین جشنواره گل وگیاه ارومیه که در پارک گوللر باغی ارومیه برگزار شد افزود: برگزاری جشنواره های همچون جشنواره گل ها زمینه ساز شناساندن ارومیه به عنوان شهر بین المللی در سال ۲۰۲۰ است.
شایگان بااشاره به اینکه نهمین دوره جشنواره گل وگیاه ارومیه از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره بنابه دستور شهردار ارومیه در ۴ پارک ساعت، صفا، استقلال و گوللر باغی ارومیه برای بهره مندی تمامی شهروندان ارومیه با امکانات یکسان برپا شده است.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد وگفت: ایجاد فرهنگ ترویج و توسعه فضای سبز شهری، ایجاد محیط شاد ودلنشین برای شهروندان ، جذب توریست و آماده سازی زیر ساخت های پروژه ارومیه شهر بین المللی درسال۲۰۲۰ از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۵۰۰هزار اصله نهال گل و درختچه از۶۰ نوع گونه گیاهی در ۴ پارک مورد هدف کاشته شده است.
شایگان بااشاره به اینکه سرانه مصرف گل شهروندان ارومیه ای در سال ۱۰ شاخه گل است اظهار کرد: در تلاش هستیم در حاشیه این جشنواره با آموزش های لازم بتوانیم گام مهمی در افزایش سرانه مصرف گل شهر برداریم چرا که سرانه مصرف گل ارومیه نسبت سایر استان های کشور بسیار پایین است.
وی در خصوص برنامه های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در سال جاری نیز یاد آور شد: اجرای سیستم آبیاری مدرن در فضاهای سبز ارومیه ، ایجاد باغ گیاه شناسی در ارومیه، اجرای سیستم روشنایی مدرن ، کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه زینتی مقاوم به کمبود آب برای تصفیه هوا ، مبارزه با آفاتی بیماری ها و کاهش  مصرف سموم شیمیایی در سطح شهر ، احداث ۲ هکتار  گلخانه برای خودکفایی در تولید گل وگیاه و صادرات آن از جمله این برنامه ها است.
شایگان ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ هکتار از فضای سبز ارومیه را مجهز به آبیاری هوشمند و قطره ای کردیم و در سال جاری ۱۰۰ هکتار نیزبه این آمار اضافه خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.