معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط کنونی کشور نباید مغلوب هجمه رسانه‌های دشمنان شویم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط کنونی کشور نباید مغلوب هجمه رسانه‌های دشمنان شویم و اکنون باید از این فرصت استفاده کرده و با سعه‌صدر در بین مسئولان و مردم و  ارتباط بهتر با اصحاب رسانه، از ظرفیت رسانه‌های در کشور بهره‌مند شویم.

مرتضی حاتمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای طلاق، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های لازم برای متقاضیان ازدواج در راستای شناخت زوجین و غربالگری با استفاده از ظرفیت بهزیستی برای جلوگیری از وقوع ازدواج‌های پر خطر در جهت کاهش طلاق در حال انجام است.

وی افزود: در سال گذشته میزان طلاق توافقی در استان یک درصد کاهش داشته است و همچنین ورودی و میزان صدور حکم نیز در این مورد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته مطالبه مهریه ۲۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: همچنین در طول سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ نفر مهریه خود را مطالبه کرده‌اند.

وی بیان کرد: دو هزار و ۹۱۹ پرونده در سال ۹۷ با استفاده از شامل مجازات، جایگزین حبس شده و همچنین در سال ۹۶ نیز یک هزار و ۳۵۲ نفر از این طرح استفاده کرده که با افزایش ۱۱۶ درصدی در این راستا مواجه بودیم.

حاتمی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور نباید مغلوب هجمه رسانه‌های دشمنان شویم و اکنون باید از این فرصت استفاده کرده و با سعه‌صدر در بین مسئولان و ارتباط با اصحاب رسانه، از ظرفیت رسانه‌های در کشور بهره‌مند شویم.

وی افزود: هم اکنون دستگاه قضایی با ورود بی‌رویه پرونده‌ها روبرو هستند و یکی از موارد ادراک فساد این است که مسئولان باید بدانند چگونه از بیت‌المال استفاده می‌کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ایراد ضرب عمدی با ۱۵ هزار و ۵۱۱ فقره در محاکم، بالاترین میزان پرونده ورودی را داشته است، تصریح کرد: هم اکنون آذربایجان‌غربی با رتبه سی‌ام در کشور، کمترین میزان نزاع و درگیری نسبت به سایر استانها را دارد.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ یک هزار و یک هزار و ۷۰۰ مربی پیش دبستان در استان آموزش دوره‌ای در رابطه با آسیب‌های اجتماعی را گذرانده‌اند و این تعداد مربی ۳۳ مهارت اجتماعی آموختند و برای تمامی پیش‌ دبستانی‌ها آموزش لازم داده شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان در سراسر کشور طرح ملی نظام مراقبتی دانش‌آموزان با عنوان نماد برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری رشدمدار مدرسه محور همان نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) است و  با اجرای طرح نماد، خلاهایی مجددا در سنین پیش دبستان و مهد باقی می‌ماند که باید ساز و کاری در این زمینه شکل بگیرد و مهارت‌های مهد و پیش دبستان در قالب خانواده محور و با استفاده از ظرفیت مهد و پیش دبستانی‌ها طراحی شود.

وی گفت: در طرح نماد تمام دانش‌آموزان مورد غربالگری قرار می‌گیرند و افرادی که دارای مشکلات روحی و روانی هستند به نهادهای متولی معرفی شده که طی سال گذشته این طرح در ۱۴۰ مدرسه شهرستان نقده و ماکو اجرا شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.