مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محل فعلی سایت پسماند در کوه قطور به یک معضل بزرگ زیست محیطی برای این شهر تبدیل و با توجه به تکمیل ظرفیت 200 هکتاری موجب آلوده شدن طبیعت منطقه نیز شده است.
وی افزود: همچنین شیرابه زباله های دفن شده در سایت فعلی پسماند میاندوآب سرازیر شده و با نفوذ به سمت زمین های کشاورزی موجب خسارت به اراضی این منطقه می شود.
فرماندار میاندوآب اظهار داشت: در این راستا مطالعات سایت پسماند مشترک بین 2 شهر میاندوآب و مهاباد از سال گذشته آغاز شده تا به این محل انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود، گفت: اگر محل مشترک بین‌ این 2 شهر اجرایی شود، سرمایه گذاری خوبی در امر تولید انرژی یا کودهای آلی نیز می توان انجام داد.
قهرمانی با تاکید بر اینکه شیوه مدیریت و دفن زباله باید از حالت سنتی با خاکریزی بر روی آن تغییر کند، افزود: در برخی کشورها سرمایه گذاران زباله را از شهرداری ها خریداری می کنند که این امر خود می تواند منابع درآمد خوبی برای شهرداری ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه مخالف انتقال پسماند به محل دیگری غیر از مکان مشترک فعلی است، افزود: برنامه ما این است که بتوانیم با افزایش حجم زباله و جذب سرمایه گذار در زمینه تولید انرژی یا کودهای آلی، دفن پسماند مشترک میاندوآب و مهاباد را دنبال کنیم.
به گزارش ایرنا، محل دفن پسماند شهر میاندوآب در ورودی میاندوآب از سمت شاهین دژ و در مسیر گردشگری بخش باروق و تخت سلیمان تکاب واقع شده و چهره نامطلوبی از نظر گردشگری و زیست محیطی ایجاد کرده است.
روزانه بیش از 150 تن زباله در میاندوآب تولید می شود؛ این شهرستان با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سومین شهرستان استان پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.