احمدعلی کیخا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل اخیر به بخش های زراعی، باغبانی، دام ، طیور و آبزیان و بخش آب و خاک خسارت وارد کرده است.
وی ادامه داد: 153 مورد بیمه در بخش کشاورزی وجود دارد که پرداخت خسارت ها بر اساس میزان خسارت، ارزیابی ها و نوع محصولات صورت می گیرد.
وی از جبران خسارت به سایر بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده که زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبوده اند، خبر داد و بیان کرد: بر اساس اعلام رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، به بهره برداران بخش کشاورزی که بیمه نیستند و در عین حال بر اثر سیل خسارت دیده اند، طی دستورالعملی غرامت پرداخت می شود.
کیخا اظهار داشت: پرداخت بیمه از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی براساس اولویت های تعیین شده خواهد بود و باید برای شرکت و مجتمع های کشت و صنعت و کشاورزان عادی تفاوت قایل شد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت غرامت به کشاورزان از پانزدهم فروردین ماه آغاز شده است، گفت: باقی مانده غرامت ها به محض تکمیل ارزیابی ها توسط کارشناسان و متناسب با قراردادی که با بیمه گذاران و رقمی که در بیمه نامه کشاورز تعهد کرده، پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا بارش های سیلابی در طول یک ماهه اخیر موجب درگیر شدن 26 استان با عواقب سیل شده و خسارتی زیادی را به بخش کشاورزی کشور وارد کرده است.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و چند نفر از اعضای این کمیسیون در سفری به مهاباد عصر روز سه شنبه با فعالان بخش کشاورزی این شهرستان دیدار کردند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.