به گزارش ایرنا، در این بازدید که فرماندار و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز حضور داشتند «سلیمان پاک سرشت» با مربیان و مهارت آموزان این مرکز دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه ای میاندوآب، اظهار داشت: شرایط خوبی در کارگاه های مهارت آموزی این شهرستان حاکم است و امکانات مناسبی هم برای آموزش وجود دارد که جوانان این شهرستان باید از فضای بانشاط این مراکز در امر مهارت آموزی نهایت استفاده را بکنند.
پاک سرشت با بیان اینکه تلاش مدیران و مربیان مراکز مهارت آموزی میاندوآب به رونق اشتغال و تولید در این شهرستان کمک خواهد کرد، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته افراد دارای مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند.
وی افزود: ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری با تمرکز بر مساله مهارت نیروی کار، تقویت نیروی کار نیز خواهد بود و بنا به تعبیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که مهارت نیروی کار را تحریم ناشدنی عنوان کردند، اصل مهارت آموزی مهمترین اولویت کاری سازمان در سال جاری است.
پاک سرشت اظهار داشت: اولویت بعدی این سازمان در سال جاری تناسب سازی نیازهای محیط کارگاه ها با سازماندهی دوباره تجهیزات و امکانات موجود خواهد بود و این مهم ابتدا از مراکز شروع و پس از مربیان به همکاری ها با بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی منجر می شود.
وی ادامه داد: امسال برنامه این است که از منابع سازمان به صورت بهینه استفاده کنیم و در این ارتباط ارتقای کیفیت آموزش ها، ارتقای استانداردها برای توانمندسازی نیروی انسانی و در بخشی هم ایجاد فرصت برای اشتغال مهارت آموزان در فراتر از مرزها تلاش خواهد شد.
رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: همچنین تمرکز بر روی گروه های هدف و جوامعی که بیشتر به مهارت آموزی نیاز دارد، دیگر برنامه های اولویت دار سال جاری است و این برنامه ها در نقاط مرزی استان های مرزی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، زندانیان و دانشجویان جامعه هدف این سازمان برای مهارت آموزی است و امسال فعالیت ها متناسب با نیازها و استفاده بهینه از منابع و حرکت در مسیر توسعه که در استان وضع شده است، خواهد بود.
به گزارش ایرنا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مروز /سه شنبه/ به منظور بازدید از شماری از مراکز این سازمان به آذربایجان غربی سفر کرد.
میاندوآب دارای 2 مرکز فنی و حرفه ای شامل واحد خواهران و برادران است که در این مراکز افراد در رشته های مختلفی مهارت های لازم را می آموزند.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.