حسن کوماسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 95 درصد درآمد مالیاتی پیش بینی شده استان در سال 1397 با همکاری مودیان مالیاتی محقق شد، افزود: سال گذشته به دلیل حمایت از تولید و رونق بخش صنعت استان میزان درآمدهای وصولی از افراد حقوقی 25 درصد نسبت به سال 1396 کمتر بود.
وی اظهار داشت: سال گذشته همچنین 2 هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده بین 44 شهرداری و بیش از 2 هزار واحد دهیاری در روستاهای آذربایجان غربی توزیع شد.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: واریز اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در سال 1397 نسبت به سال قبل از آن 10 درصد افزایش یافته و میزان تخصیص این اعتبارات نیز 1.1 برابر شده است.
کوماسی بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری و بهبود توسعه استان و تعامل با ادارات، سازمان ها و تشکل ها و مراکز تولیدی و اقتصادی از سیاست های سازمان امور مالیاتی است که در قالب وصول مالیات و تخصیص بودجه مالیات بر ارزش افزوده اجرا شده است.
وی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در کنار اخذ و وصول مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی، شهروند مداری و ارایه خدمت بدون منت را در دستور کار دارد.
به گزارش ایرنا، قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 در کشور به اجرا درآمده و از سال 1394 نیز میزان مالیات بر ارزش افزوده از 6 به 9 درصد افزایش یافته است.
هرساله نزدیک به 90 درصد درآمدهای آذربایجان غربی از محل مالیات تامین می شود.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.