به گزارش ایرنا «حمزه بروجنی» روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: متاسفانه به دلیل تعدد احکام مجرمانه و ناآشنایی مردم نسبت به قوانین، بیشتر افرادی که به زندان وارد می شوند اقامتی کمتر از یک ماه در زندان دارند که با وجود این زمان کوتاه، فرد و خانواده زندانی در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند که این موضوع در زنان ملموس تر است.
وی اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری زندانیان زن مستلزم فرهنگسازی، توجه به مشکلات زنان و حمایت تمامی دستگاه ها به ویژه کمیته امور بانوان استانداری است.
وی ادامه داد: در راستای کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات مددجویان زن، دادیار ناظر ویژه زنان در اندرزگاه نسوان مستقر شده که امیدواریم این مشکلات به طور محسوس کاهش یابد.
بروجنی گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد تغییراتی در پوسته داخلی اندرزگاه نسوان خواهیم بود که با این تغییرات طبقه بندی زندانیان بیش از گذشته انجام می شود.
مدیرکل امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی از احداث مهدکودک جدید اندرزگاه نسوان در جوار زندان و مجموعه ندامتگاه نسوان خبر داد و افزود: به دلیل حفظ کرامت هر چه بیشتر زنانی که از زندان آزاد می شوند، محلی برای اقامت موقت زنانی که از زندان آزاد می شوند تا سپردن آنها به دست خانواده احداث می شود تا پس از آزادی دچار آسیب نشوند.
وی اضافه کرد: زندان محل مناسبی برای جایگاه زن به عنوان ستون خانواده نیست و با توجه به اینکه زنان در جامعه ما نقش بسیار ارزنده ای در تربیت فرزندان و کانون گرم خانواده دارند ما در جامعه اسلامی تمایل زیادی به ساخت زندان نداریم.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین زندانها و امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش در جهت بهره مندی از ظرفیت ها و ارائه آموزش های موثر برای خانواده زندانیان شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: کودکان و زنان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و ما معتقدیم که جای زنان در زندان نیست.
پریسا علیلو افزود: پیشگیری بهتر از درمان است و باید تلاش کرد که در جامعه برنامه های پیشگیرانه از انواع آسیب ها در دستور کار جدی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا اقدامات فرهنگی و تربیتی در یک دهه گذشته در زندان های آذربایجان غربی نتایج ارزشمندی در پی داشته است و صدها زندانی در سطح استان از این خدمات بهره مند شده اند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.