محمد دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 2 هزار و 300 واحد تولیدی دارای مجوز در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 495 واحد فعال بوده و 805 واحد نیز راکد است.
وی اضافه کرد: طبق استانداردها، هر واحدی که با بیش از 30 درصد ظرفیت فعالیت کند، در زمره واحدهای فعال به شمار می رود.
وی بیان کرد: 6 هزار و 993 نفر در این واحدهای تولیدی اشتغال دارند و با همه توان برای صیانت از این میزان اشتغال تلاش می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال گذشته 143 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد، 57 واحد راکد بود.
دهقان همچنین از فعالیت کارگروه رفع موانع تولید طی سال 1397 در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال گذشته 832 فقره تسهیلات بانکی به میزان 2 هزار و 859 میلیارد ریال در اختیار صاحبان صنایع دارای رکود در استان قرار گرفت که زمینه ایجاد یا تثبیت بیش از هشت هزار و 100 مورد اشتغال را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه هفتم در اجرای موفق این طرح در بین استان های کشور است، اضافه کرد: سال گذشته از نظر تعداد، میزان تسهیلات و میزان اشتغال هدفگذاری شده در قالب این طرح به ترتیب شاهد تحقق 111، 95 و 91 درصدی بودیم.
وی بیان کرد: با راستی آزمایی های انجام شده بیش از 76 درصد پرداختی بانک ها به صاحبان صنعت در آذربایجان غربی، فاصله ای با طرح ارائه شده نداشته و 24 درصد باقی مانده نیز تنها کمی فاصله داشته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به صدور 181 فقره کارت بازرگانی، سه هزار و 17 فقره کارت پیله وری و هفت هزار و 900 فقره کارت مرزنشینی طی سال گذشته در استان افزود: این کارت ها تا پایان سال گذشته به ترتیب به 960، چهار هزار و 800 و 137 هزار فقره رسید.
به گزارش ایرنا، طرح رفع موانع تولید و بهبود وضعیت صنعت از جمله برنامه های مهم دولت تدبیر و امید طی پنج سال گذشته در کشور بوده است.
آذربایجان غربی در این مدت همواره از استان های موفق به شمار می رفت به طوری که رتبه این استان در این مدت همواره تک رقمی بود و این روند همچنان ادامه دارد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.