سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:شوراهای اسلامی اجرای طرح های عمرانی و خدماتی مطابق با ضوابط فنی را از شهرداری ها مطالبه کنند.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان ارامون در آیین گرامیداشت روز ملّی شوراهای اسلامی استان که با حضور استاندار و جمعی از اعضای شوارهای اسلامی شهر و روستاها در ارومیه برگزار شد بابیان اینکه شوراهای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی و مشارکت‌مردم در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی هستندکه می‌‏‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و دولت به رشد و پیشرفت جامعه کمک کنند گفت: شوراهای اسلامی ، با جایگاه اجتماعی و نظارتی که برگرفته از قانون اساسی است با تدوین برنامه ها و مقررات بر عملکرد شهرداری ها و دهیاریها نظارت کرده و موجب توزیع عادلانه منابع و پروژه هادر تمامی مناطق شوند.
وی بااشاره به سیلاب اخیر درکشور با اشاره به اینکه در استان با مدیریت استاندار محترم و همراهی تمامی دستگاهها و مسئولین استانی  و محلی از وقوع حوادث ناگوار در استان جلوگیری شد افزود: افزایش تاب آوری شهرها در مقابل حوادث و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب عرصه های طبیعی از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در اولویت های کاری حوزه عمرانی قرار گرفته و شوراهای اسلامی با آگاه سازی مردم و جلب همراهی و مشارکت آنان می توانند دراین حوزه نیز تاثیرگذار باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: مناسب سازی امکان و معابر عمومی در شهرها و روستاها برای بازگرداندن افراد معلول و کم توان به اجتماع و حضور فعال آنان در جامعه ، ساماندهی سایت های دفن پسماند در شهرها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک و کاربریهای شهری و فضاهای پارکینگ در شهرها بخشی از اولویت های حوزه عمرانی در سال جدید است که در این بخش نیز مشارکت موثر اعضای شوراهای اسلامی بیش از پیش ضروری است.
آرامون به موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان نیز پرداخت و گفت: با دستور مقام عالی استان براساس ابلاغیه های وزارت کشور کارگروه استانی به همین منظور تشکیل شده و تمامی موارد و تخلفات ساختمانی توسط کارشناسان و مسئولین محلی مورد رصد با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.
وی افزود: با دستور استاندار محترم امسال در راستای ساماندهی و بهسازی سکونتگاههای غیر رسمی و بافت های فرسوده شهری 488 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در قالب پروژه های عمرانی ، خدماتی ، تقویت معیشت اقتصادی و اجتماعی ساکنان این محلات هزینه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به منظور آشنایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با وظایف و محدوده اختیارات قانونی خود با برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته در این زمینه 3400 نفر ساعت از اعضای شوراهای اسلامی استان در شسهرهای خوی، پیرانشهر، نقده ، بازرگان و بوکان آموزش دیده اند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بر تکمیل طرح های نیمه تمام در شهرهای استان تاکید کرد و اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها در تدوین برنامه به سیاست ها و اسناد بالادستی ؛ توزیع عادلانه پروژه ها در تمامی مناطق شهری ، به رعایت سرانه کاربریهای شهری مطابق با طرح های جامع و تفصیلی شهر اهتمام جدی داشته باشند.
آرامون اجرای طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی را از دیگر برنامه های مهم دولت در رونق دهی به اقتصاد و افزایش اشتغال برشمرد و افزود: در سال گذشته از محل تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری 403 میلیارد ریال تسهیلات ارزان بانکی برای راه انداز 70 پروِژه تولیدی اختصاص یافته که با بهره برداری از این پروژه ها 1154 نفر مشغول به کار می شوند.
وی همچنین  میزان تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملّی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایر در استان را 3236 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اختصاص این میزان اعتبار 3455 پروژه تولیدی در مناطق روستایی استان راه اندازی می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.