مسوولان پس از وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور برگزاری بسیاری از جشنواره ها و کنسرت ها را به احترام آسیب دیدگان این حادثه و به صورت خودجوش لغو کردند اما یک کنسرت در مهاباد با توجه به دعوت از «عدنان کریم» هنرمند و استاد موسیقی اقلیم کردستان عراق برگزار شد.
این کنسرت موسیقی که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مهاباد در تالار وحدت شهرداری این شهرستان برگزار شد با اجرای ارکستر فیلارمونیک موکریان به رهبری «کاوه فقیه زاده» و با استقبال خوب مردم، فعالان فرهنگی و اهالی رسانه و علاقه مندان به هنر موسیقی روبرو شد.
بلیت های این کنسرت که قرار بود 2 اجرا در 2 شب باشد در همان روزهای نخست به فروش رسید و مسوولان برگزاری یک شب دیگر اجرای کنسرت را تمدید کردند.
هر چند اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مهاباد همواره از استقبال خوبی برخوردار است اما استقبال از اجرای کنسرت «عدنان کریم» متفاوت تر بود که بخشی از آن به خاطر سبک هنری خاص این هنرمند محبوب، اقامت وی در دهه 70 در مهاباد و ارتباط نزدیک وی با هنرمندان قدیمی این شهرستان بود.
استقبال مردم از این کنسرت تا جایی بود که نشان شهروند افتخاری مهاباد از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و جامعه فرهنگی شهر مهاباد به پاس تلاش های ارزنده «عدنان کریم» در زمینه موسیقی کُردی به وی اعطا شد.
این هنرمند و استاد موسیقی عراقی نیز به پاس استقبال مردمی و با توجه به شرایط خاص وقوع سیل در ایران، بخشی از درآمد حاصل از کنسرت خود را با حضور در یکی از پایگاه های هلال احمر این شهرستان به مناطق سیل زده کشورمان تقدیم کرد.
این رویداد که در نوع خود جالب بود باعث شد که محبوبیت «عدنان کریم» در بین مردم مهاباد بیشتر شود و برنامه کنسرت وی در روزهای آتی در دیگر شهرهای جنوب آذربایجان غربی از جمله شهر بوکان برنامه ریزی شود.
رویداد دیگری که در اجرای این کنسرت قابل تامل است، ضرب و شتم خبرنگار و عکاس یکی از پایگاه های خبری مهاباد توسط چند نفر از کارکنان شهرداری در سالن اجرای کنسرت بود.
هر چند به گفته روابط عمومی شهرداری مهاباد این افراد جزء عوامل اجرایی برگزاری کنسرت نبودند و مانند دیگر شهروندان با تهیه بلیت در سالن حضور داشتند اما مساله با کدخدا منشی چند نفر از بزرگان در محل ختم به خیر شد.
خبرنگاران در رویدادهای فرهنگی نیز مانند سایر رویدادها متعهد و ملزم به بازتاب خبر و وقایع پیرامون آن هستند و ایجاد مزاحمت و ضرب و شتم آنان توسط افراد دیگر موضوعی است که باید بیشتر بررسی شود.
در شهر کوچکی مانند مهاباد که گزارشگران و پایگاه های خبری آن برای مردم عادی هم شناخته شده هستند، این ادعا که عوامل اجرایی ارگان یا نهادی آنان را نمی شناسند، ادعای مردودی است.
پس از این رویداد واکنشی برای حمایت از خبرنگاران این پایگاه خبری در بین مسوولان شهرستان و حتی خبرنگاران دیگر رسانه های مهاباد وجود نداشت و برخی هنوز هم در جریان آن قرار ندارند.
لازم است همه اصحاب رسانه این شهرستان در این خصوص واکنش نشان دهند و عوامل شهرداری مهاباد یا هر ارگان یا نهاد دیگری ضمن احترام به وظیفه خطیر خبرنگاران، متعهد به عدم تکرار آن شوند و از خبرنگاران این پایگاه خبری نیز دلجویی کنند.
مهاباد یکی شهرستان های مهم و رسانه ای آذربایجان غربی به شمار می رود که دارای اداره کل صدا و سیما و دفتر نمایندگی ایرناست و هم اکنون 6 پایگاه خبری الکترونیکی، 2 هفته نامه، 2 دوهفته نامه، یک ماهنامه و 2 فصلنامه در این شهرستان مجوز فعالیت دارد.
خبرنگار ایرنا*
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.