در قالب طرح سرباز ۱۰۰۰ سرباز استان آذربایجان‌غربی دوره های مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی توسط جهاد دانشگاهی استان را فرا می گیرند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، تفاهم‌نامه آموزشی در قالب طرح سرباز مهارت بین جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور کارشناس اداره کل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و امین رستم‌زاده سرپرست جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی و معاونان آموزشی و فرهنگی این دو نهاد منعقد شد.

عبدالله چمن‌گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به آمادگی ورزش و جوانان برای اجرای این طرح گفت: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مثمرثمر باشد و ورزش و جوانان در اجرای این طرح آماده اجرای این طرح است.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در راستای تحقق برنامه توسعه استان و جوانان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش اعلامی و پیشینه فرهنگی آموزشی جهاد دانشگاهی استان یکی از نهادهای اموزشی فرهنگی موفق و موثر در این عرصه است.

چمن گلی گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان به جهاد دانشگاهی اعتقاد و اعتماد کامل دارد که تحقق عملی و کیفی این دوره ها را محقق نماید.

دکتر رستم زاده سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اموزشهای این نهاد مبتنی بر متدهای پژوهشی بوده و داشتن خروجی اثرگذار و اثربخش از ویژگی سرفصل های آموزشی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزشی این نهاد مهارت محوری است افزود: تعریف و طراحی دوره های آموزشی از یافته های پژوهشی یکی از وجوه تمایز اساسی این نهاد علمی انقلابی است.

رستم زاده اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه دوره های آموزشی - مهارتهای عمومی اشتغال و  مهارت های عمومی زندگی به پرسنل و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان ها و مراکز آموزش نظامی ارائه خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: این طرح با مشارکت نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان به مدت 80 ساعت برای 1000 نفر از پرسنل و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان ها و مراکز آموزش نظامی برگزار خواهد شد.

رستم زاده اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه مشترک بین نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای سربازان بسته شده است که این موضوع نیز از طرف بخش جوانان وزرات ورزش و جوانان به مجموعه جهاد دانشگاهی واگذار شده و قرار است یک هزار سرباز در قالب طرح مهارت، آموزش داده شوند.

وی گفت: طرح مهارت‌افزایی سربازان وظیفه نیروهای مسلح با هدف آشنایی سربازان با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سربازان در این دوره مهارت‌های کابردی را فرا می‌گیرند.

رستم زاده گفت: کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی،  آشنایی با مراکز و برنامه های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، آشنایی با مهارت های بازاریابی و فروش و آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار سرفصل های دوره مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح می باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی اظهار کرد: مهارت های خود آگاهی،  آشنایی با مهارت های ارتباط موثرو روابط بین فردی، آشنایی با مهارت های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت های تصمیم گیری و مدیریت زمان، آشنایی با مهارت هایی تفکر خلاق وحل مسئله، آشنایی با مهارت های تفکر انتقادی، آشنایی با مهارت های همدلی و آشنایی با مبانی ازدواج نیز سرفصل های دوره آشنایی با مهارت های زندگی این تفاهمنامه می باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.