علیرضا بقالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 400 قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای و آلات و ادوات صید در سواحل زرینه‌رود در منطقه حفاظت‌ شده تالاب سد نوروزلو جمع‌آوری شد.
وی افزود: این ادوات و آلات صید به طور عمده در جریان ماموریت های مستمر و شبانه روزی ماموران یگان اداره حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان در دشت های سیلابی، آبراهه رودخانه زرینه‌رود و داخل منطقه حفاظت‌ شده تالاب نوروزلو کشف شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب ضمن اعلام ممنوعیت قانونی صید ماهی در فصل بهار به دلیل زادآوری و تخم گذاری انواع آبزیان و ایجاد کلونی های امن برای آبزیان در حاشیه گیاهان بن آبی و پوشش گیاهی غرق آبی شده بیان کرد: با متخلفان صید غیرمجاز برخورد قانونی و جدی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن دشت های حاشیه رودخانه و منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، احتمال اختلال در روند طبیعی حیات آبزیان رودخانه ای به دلیل تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی و اکسیژن محلول در آب وجود دارد.
به گزارش ایرنا، رودخانه زرینه‌رود از مهم ترین رودهای آذربایجان غربی است که علاوه بر اکوسیستم آبی، تأمین‌ کننده بخش مهمی از آب شرب و کشاورزی منطقه بوده و در تأمین حقابه تالاب‌ های اقماری و به ویژه دریاچه ارومیه تا بیش از 50 درصد نقش مهمی ایفا می‌کند.
این رودخانه در شکوفایی اقتصاد منطقه نیز تأثیر به سزایی دارد و مسیرهای مختلف آن در فصول مجاز و با توجه به ظرفیت رودخانه و با هدف توسعه معیشت بومیان به صیادان محلی واگذار می‌شود.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.