به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی که در ماکو برگزار شد، افزود: توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ضروری است و باید مسوولان در خصوص ارائه اصولی این آموزش ها همکاری ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر کسب و کارهای کوچک و خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‎شود.
وی ادامه داد: آموزش های مهارتی و عملی باید در حدفاصل صنعت و دانشگاه قرار گیرد تا بخش بزرگی از مشکلات مربوط به حوزه تولید و اشتغال رفع شود.
وی افزود: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای صاحبان کسب و کارهای کوچک را توانمند، خلاق و کارآفرین می کند و کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعه جوامع دارد.
فرماندار ماکو نیز در این نشست بر نقش ارزنده آموزش های مهارتی در ایجاد فرصت های جدید اشتغال پایدار در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه مهم جامعه ایجاد اشتغال پایدار در کشور بوده و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای راهکاری مناسب است.
حسین عباسی افزود: با وجود مشکل بیکاری نیاز است که ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همت تمامی دستگاه ها در جامعه اشاعه یابد.
امام جمعه ماکو نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولیدات داخلی، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جامعه نتایج مثبت اقتصادی به همراه دارد و چنانچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و صنعتگران نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان موثرترین نوع آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه داد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی اضافه کرد: نقش آموزش های مهارتی در تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تقویت فرهنگ و پرورش، روحیه مهارت آموزی، شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها، نوآوری ها و توانمندسازی نیروی کار در جامعه بی بدیل است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با توجه به شرایط سخت تحریم می تواند در خط مقدم رونق اقتصادی قرار بگیرد.
نماینده مردم شهرستانهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: به روزرسانی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای ضروری و نقش آموزش های مهارتی در اشتغال بسیار مهم است.
عین الله شریف پور افزود: از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور به شمار می رود، فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عامل اساسی بیکاری می باشد.
وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای با فراهم کردن ارتقای دانش، نگرش ها و مهارت های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می کند.
وی اظهار داشت: با ایجاد ارتباط دو سویه بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مراکز تولیدی و صنعتی و همراه کردن آن با خلاقیت و دانش، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای بستر زیرساخت اقتصادی کشور را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست بر اجرایی کردن تفاهم نامه منعقده بین سازمان فنی و حرفه ای و منطقه آزاد تاکید شد.
نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با هدف تبیین برنامه و سیاست های سازمانی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ماکو برگزار شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.