«محمد مهدی شهریاری» روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه به تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان جزء 31 شهر محروم کشور است، افزود: مدیریت اجرایی آذربایجان غربی همواره دغذغه محرومیت زدایی از تکاب را داشته و تلاش کرده است با تخصیص اعتبار ویژه وضعیت این شهرستان را به جایگاه واقعی خود برساند.
وی با بیان اینکه این اعتبار علاوه بر اعتبارات شورای توسعه و برنامه ریزی استان به صورت ویژه به تکاب تخصیص یافته است و در شورای برنامه ریزی شهرستان به ریاست فرماندار بین طرح های توسعه ای توزیع خواهد شد، اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی، یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور تکاب - دندی - زنجان مصوب شد که با اعتبارات سازمان گسترش معادن صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) مجموع اعتبارات طرح توسعه این محور به 2 هزار میلیارد ریال می رسد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری تکاب در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز اضافه کرد: در این جلسه همچنین 100 میلیارد ریال اعتبار برای مقدمات اجرای طرح فاضلاب شهری این شهرستان تخصیص یافت.
شهریاری ادامه داد: علاوه بر این 184 میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث شبکه آبیاری اراضی پایاب سد ساروق تکاب در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی در سال 1398 که با توجه به محرومیت و عقب ماندگی های فراوان تکاب در این شهرستان برگزار شد، نیازمندی ها و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های توسعه ای شهرستان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که امید است موجب رفع چهره محرومیت از این شهرستان غنی و دارای ظرفیت های فراوان شود.
استاندار آذربایجان غربی افزود: مشکلات جاده ای و تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی نیمه تمام تکاب را به صورت ویژه پیگیری می کنیم و توسعه زیرساخت های گردشگری و احداث صنایع پایین دستی در معادن طلای این شهرستان نیز در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی به همراه نایب رییس مجلس شوراب اسلامی روز/چهارشنبه/ به منظور حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت توسعه تکاب و کلنگ زنی احداث محور تکاب - دندی - زنجان به این شهرستان سفر کرده بود.
تکاب از شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی است و 81 هزار نفر جمعیت دارد.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.