اسماعیل کامیاب نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در سی و سومین روز از فصل بهار در بوکان باعث کاهش دمای هوا تا منفی 2 درجه سانتی گراد در این شهرستان شد.
وی ادامه داد: کاهش دما باعث شده که بسیاری از محصولات باغی در این شهرستان بر اثر برودت هوا دچار آسیب و خسارت جدی شود.
وی دمای فعلی بوکان را منفی 1.6 درجه اعلام کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته حداقل دمای شهرستان منفی 2 درجه و حداکثر 7.2 درجه بالای صفر بوده است.
وی از افزایش دمای هوای این شهرستان تا پنج درجه بالای صفر خبر داد و اظهار داشت: با خروج هوای سرد از امروز /چهارشنبه/ هوای بوکان به حالت طبیعی و نرمال خود بر می گردد.
رییس اداره هواشناسی بوکان میزان بارش های روز گذشته این شهرستان را 11.4میلی متر عنوان کرد و افزود: تاکنون میزان بارش ها در سال زراعی جاری 462 میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری طولانی مدت 30 درصد و نسبت به کوتاه مدت 27 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان غربی از سمت غرب کشور موجب بارش برف و باران در بیشتر مناطق این استان شده و دمای هوا را به میزان 6 تا هشت درجه کاهش داده است.
در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن 6 ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.