جعفر علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به دلیل بارش های بهاره کشت محصولات با تاخیر انجام شده به طوری که هم اکنون در حدود 50 درصد کشت انجام شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع کشت بهاره هفت هزار هکتار به صورت دیم و بیشتر به کشت نخود سفید و قرمز و سه هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت می شود.
علیزاده افزود: کشاورزان این شهرستان بخش عمده مزارع آبی را به کشت چغندرقند اختصاص می دهند و در مابقی مزارع ذرت دانه ای و علوفه ای، یونجه، سبزی و صیفی جات کشت می کند.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به کشت پاییزه غلات نیز گفت: در سال زراعی جاری 49 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته بود که از این مقدار، 44 هزار و 500 هکتار به صورت دیم و چهار هزار و 500 هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.
به گزارش ایرنا، مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.