امیر مطلوبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران خارجی برای بازدید از آثار و بناهای تاریخی به تکاب سفر کرده بودند که پس از حضور در محوطه باستانی تخت سلیمان و بازدید از کوه زندان سلیمان، شب بهاری خود را با وجود سرما و بارش برف در اقامتگاه بوم گردی 'آتر' روستای نصرت آباد در 2 کیلومتری این مجموعه سپری کردند.
وی با بیان اینکه این گردشگران خارجی که در سه گروه جداگانه به تکاب سفر کرده بودند از گرمای لذت بخش کُرسی و جمع شدن دور یک وسیله گرمایشی محلی در یک شب سرد برفی هیجان زده شده و لذت بردند، اظهار داشت: اقامتگاه بوم گردی تخت سلیمان تکاب در شب اقامت گردشگران خارجی با خوراکی ها و غذاهای محلی از این گردشگران پذیرایی و در محیطی خاطره انگیز و مناسب از بازدید کنندگان خارجی تخت سلیمان میزبانی کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب اضافه کرد: چهار گردشگر فرانسوی، سه گردشگر استرالیایی و 2 گردشگر چینی پس از یک شب اقامت در واحدهای بوم گردی و بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و کوه زندان سلیمان، صبح امروز تکاب را به مقصد محوطه های باستانی همدان ترک کردند.
مطلوبی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی، جاذبه ای مهیج و متفاوت برای گردشگران خارجی به شمار می رود، ادامه داد: در عید نوروز امسال 6 واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت اسکان 150 نفر از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان پذیرایی کردند و بیش از 640 مسافر نوروزی و گردشگر خارجی نیز در این ایام در واحدهای بوم گردی این شهرستان اقامت کردند.
به گزارش ایرنا مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد و به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور و کشورهای خارجی است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.