عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات برای 6 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت پوشش در سال 1397 نسبت به سال پیش از آن 47 درصد رشد دارد.
وی بیان کرد: در طول 40 سال گذشته کمیته امداد با حمایت از محرومان جامعه، در راستای کاهش و برطرف کردن بخشی از نیازهای نیازمندان گام برداشته است.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 112 هزار سپرده گذار در صندوق امداد ولایت کمیته امداد آذربایجان غربی 240 میلیارد ریال سپرده در این صندوق دارند.
وی بیان کرد: بیشتر سپرده گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را خیران، پزشکان، امدادگران کمیته امداد و مردم نیکوکار آذربایجان‌غربی تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به فعالیت شعبه های صندوق امداد ولایت کمیته امداد در ارومیه و دیگر شهرستان های آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورت سپرده گذاری دیگر شهروندان در این صندوق، امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به متقاضیان وجود دارد.
سهندی افزود: سقف تسهیلات پرداختی برای نیازمندان از این صندوق 500 میلیون ریال بوده و بازپرداخت آن حداکثر تا هفت سال و با کارمزد سه درصد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: صندوق امداد ولایت به منظور ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اسلامی پایه گذاری شد و وام هایی را برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی و تحصیلی خانواده های نیازمند پرداخت می کند.
وی گفت: ارائه خدمات مطلوب و متنوع به نیازمندان، جذب حداکثری منابع از طریق سپرده‌های مردمی و بکارگیری ظرفیت امدادگران در راستای جذب سپرده‌های مردمی از مهم‌ترین اهداف صندوق امداد ولایت استان است.
وی اضافه کرد: صندوق امداد ولایت از اواخر سال 1395 در استان با هدف احیای سنت زیبای قرض الحسنه و حمایت از توانمندی های مددجویان شروع به فعالیت کرده است.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند ماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان حضرت امام خمینی (ره) آغاز کرد و حدود 39 سال از آغاز فعالیت این نهاد می گذرد.
کمک به خانواده های نیازمند از طریق پرداخت مستمری، کمک هزینه های جهیزیه، تحصیل در مدرسه و دانشگاه، ازدواج، درمان و اشتغال از جمله فعالیت های این نهاد به شمار می رود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.