کریم عبدالله پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت باعث غافلگیری رانندگان شد و ماموران راهداری ضمن برفروبی و نمک پاشی این مسیر سرنشینان 20 دستگاه خودرو را از برف نجات دادند.
وی افزود: هم اکنون برف در این گردنه از هشت تا 12 سانتی متر ارتفاع دارد و رانندگانی که زنجیر چرخ به همراه ندارند از این مسیر تردد نکنند.
وی اضافه کرد: عوامل راهداری در گردنه قره بلاغ در جاده مهاباد بوکان نیز ضمن برفروبی و نمک پاشی مسیر، با چند دستگاه سنگین در مسیر مستقر هستند و در صورت نیاز نمک پاشی و برف روبی را ادامه می دهند.
عبدالله پور گفت: هم اکنون ترد در سایر گردنه ها و دیگر محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محورها ضمن استفاده از زنجیرچرخ و تجهیز خودروهای خود به وسایل گرمایشی و سوخت اضافی، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 راهداری مهاباد از وضعیت جاده های این شهرستان مطلع شوند.
عبدالله پور با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه های این شهرستان، افزود: چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی هم اکنون در مهاباد فعال است.
به گزارش ایرنا، ورود سامانه بارشی از یکشنبه به غرب کشور، باعث بارش برف و باران در بیشتر مناطق آذربایجان غربی شد؛ این سامانه امروز از استان خارج می شود.
مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.