سروان بابک رضانژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف بهاری و کولاک از ظهر امروز/دوشنبه/ جاده های منتهی به تکاب از جمله محور تکاب - شاهین دژ را فرا گرفته و موجب کندی تردد در این محور شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به برفگیر و لغزنده بودن جاده و احتمال تداوم بارش برف لازم است رانندگان خودروها و وسایل نقلیه هنگام تردد در این گردنه سخت گذر به طور حتم از زنجیرچرخ استفاده کرده و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: کولاک شدید همچنین موجب کاهش محسوس دید افقی جاده و اختلال در تردد شبانه خواهد شد، ازاین رو رانندگان و مسافران باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.
فرمانده پلیس راه شاهین دژ - تکاب بیان کرد: مسافرانی که فردا /سه شنبه/ قصد خروج از شهرستان تکاب را دارند، در ساعات اولیه بامداد و هنگام شب از تردد در گردنه مایین بلاغ خودداری کرده و پیش از عزیمت از وضعیت این محور اطلاع یابند.
سروان رضانژاد افزود: بارش برف و کاهش دما در 2 روز آینده در منطقه وجود خواهد داشت و از این رو توصیه می شود رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئن در جاده ها تردد کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به هشدارهای راهداری و پلیس راه گفت: ماموران پلیس راه شاهین دژ - تکاب به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مسافران و رانندگان هستند.
اداره هواشناسی تکاب نیز اعلام کرد: از اوایل امشب، افت ناگهانی دما شروع می شود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز سرمای زمستانه بر منطقه حاکم خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بارش برف و سرمای هوا با وجود سپری شدن بیش از یک ماه از فصل بهار همچنان تکاب را فراگرفته و حال و هوای زمستانی به این شهرستان بخشیده است.
تکاب در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان های طولانی و جاده های سخت گذر و برف گیر دارد.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.