ابراهیم مبارک قدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سهمیه آذربایجان غربی برای نوسازی مساکن با بافت فرسوده چهار هزار و ٢6 واحد مسکونی بود، افزود: تاکنون از این تعداد برای یک هزار و ٧٩٠ واحد پرونده درخواست تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در ٣٧ شهر آذربایجان‌غربی بافت فرسوده شناسایی شده است، اظهار داشت: طرح‌های نوسازی بافت‌ فرسوده در ١٠ شهر استان تهیه شده و طرح 6 شهر دیگر نیز در دست اقدام است.
وی بیان کرد: 5٢4 هزار نفر از جمعیت این استان در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند و با این آمار ٢٧ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی در 6 هزار و 5٨٨ هکتار از بافت ها ناکارآمد سکونت دارند.
وی ادامه داد: بافت ناکارآمد که ٢٣ درصد از مساحت شهرهای آذربایجان غربی را تشکیل داده و شامل سه هزار و ١4٣هکتار بافت فرسوده میانی و سه هزار و 4٠٠هکتار سکونت گاه‌های غیررسمی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پنج شهر ارومیه، میاندوآب، مهاباد، بوکان و خوی با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستند که اقدام های ارتقای کارایی و توسعه عرصه‌های عمومی در ٢5محله از سکونت گاه‌های غیررسمی این استان اجرا می ‌شود.
مبارک قدم افزود: 250 طرح بازآفرینی شهری در هفت شهرستان شامل ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده است.
وی اضافه کرد: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.
وی بیان کرد: توانمندسازی محلات هدف، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله های مورد نظر بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این طرح است.
وی اعلام کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.
مبارک قدم با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت هاست.
به گزارش ایرنا اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از 19 بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.