معصوم فصیح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریاچه سدارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری در سطح کشور و استان به شمار می رود و ممنوعیت صید همه ساله با هدف حفظ اصولی ذخایر ارزشمند منابع آبی صورت می گیرد و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت با متخلفان طبق قوانین برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه 386 نفر در قالب تعاونی ها طی فصل صید در دریاچه سد ارس فعالیت می کنند، افزود: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمایی با ارزشی از جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است.
به گزارش ایرنا از ابتدای مهرماه تا پایان فروردین فصل صید ماهی در آذربایجان غربی است؛ بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان سالانه در فصل صید منتهی به پایان فروردین بیش از سه هزار و 600 تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید می شود.
دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر 250 تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود.
دریاچه پشت سد ارس با 15 هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سد ارس که بر روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده در 285 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) قرار گرفته و یک نیروگاه برق 40 مگاواتی مشترک نیز در آن فعال است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.