محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل 19 هزار و 542 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و پنج هزار و 58 کیلوگرم میوه فاسد بود که در یک ماه اخیر و در پوشش برنامه نظارت های بهداشتی و تنظیم بازار در سطح این شهرستان ضبط و معدوم شد.
وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر 29 مورد شکایت بهداشتی در بوکان مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت ها به خصوص در بخش مواد غذایی، زمینه بهره برداری افراد سودجو و متقلب در سطح عرضه مواد خوراکی نیز بیشتر شده است.
وی از پلمب یک واحد عرضه مواد غذایی در این شهرستان خبر داد و افزود: در هفته گذشته از سوی واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یک واحد متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و بی توجهی به توصیه های بازرسان بهداشت محیط پس از طی مراحل قانونی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان با اشاره به اینکه با متخلفانی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم می شوند به صورت جدی برخورد خواهد شد، اضافه کرد: به دلیل اهمیت نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی، اجرای بهینه نظارت و بازرسی بهداشتی توسط سه اکیپ نظارتی و بازرسی مرکز بهداشت در سطح عرضه اجرا می شود.
عباسی از همشهریان خواست که در تهیه مواد غذایی مورد نیاز از اماکن دارای صلاحیت و مجوزهای بهداشتی معتبر اقدام و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، غیرمجاز، تاریخ گذشته و نگهداری نامناسب مواد غذایی در اماکن تهیه و توزیع، موارد را از طریق سامانه شبانه روزی 190 و یا در ساعت اداری به شماره تلفن 46234066 مرکز فوریت سلامت محیط مرکز بهداشت این شهرستان گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، سالانه ده ها تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان با تلاش تیم های نظارتی شبکه بهداشت و درمان کشف و امحا می شود.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی و 185 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.