اسعد خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رودخانه هنوز به مرحله طغیان نرسیده، افزود: بارندگی های روز گذشته موجب پرآب شدن آب این رودخانه شده است به طوری که دبی رودخانه گادر هم اکنون در پل«پوش آباد» به 33 متر مکعب در ثانیه و در روستای «پی قلعه» به 28 مترمکعب در ثانیه رسیده است.
وی گفت: از وضعیت این رودخانه نیز در مسیرهای آن به ویژه در پل پوش آباد بازدیدهای میدانی مکرر انجام شده است و راهداران نیز از مسدود شدن دهنه این پل برای جلوگیری از سرریزشدن آب جلوگیری به عمل آورده اند.
وی اظهار داشت: هم اکنون تمامی عوامل امدادی و مدیریت بحران در آمادگی کامل هستند و با همکاری خوب مجموعه راهداری و شهرداری وضعیت رودخانه مدیریت شده است.
به گزارش ایرنا، رودخانه گادر از مهمترین رودخانه های این منطقه به شمار می رود که از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می گیرد و با طی مسافتی در حدود 100 کیلومتر، طول شهرستان های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
پل پوش آباد نیز که بر روی این رودخانه قرار دارد از اهمیت بسیار زیادی در جنوب آذربایجان غربی برخوردار است و یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت به شمار می رود؛ راه ارتباطی شهر نالوس و 25 روستای این منطقه نیز از طریق این پل انجام می گیرد.
با ورود سامانه بارشی از روز گذشته به آذربایجان غربی، بارش باران در بیشتر مناطق استان شروع شد و در این مدت 40 میلی متر باران در اشنویه به ثبت رسید.
شهرستان اشنویه با بیش از 74 هزار نفر جمعیت در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق و در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.