به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید حسن زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد شئونات فرهنگی این شهرستان با بیان اینکه ویژگی های حکومت امام زمان(عج) طی 38 محور در دعای ندبه آمده است، افزود: زندگانی، رفتار و کردار ما باید مورد پسند امام زمان(عج) باشد و در مناسبتی مانند نیمه شعبان برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: یکی از اولویت های حکومت امام زمان (عج) ایجاد عدل و داد در جامعه و کوتاه کردن دست ستمگران از ستم به مظلومان است.
وی ویژگی اصلی حکومت امام زمان (عج) را بیدار کردن اهل دین و بها دادن به دینداران عنوان کرد و گفت: حکومت مهدوی شوکت و جلال تجاوزگران را بهم می ریزد و با افرادی که به حریم بیت المال تجاوز کنند، مبارزه می کند.
امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: اولویت بعدی امام زمان (عج) مبارزه با بی بند و باری است و اگر این اولویت ها مورد توجه قرار گیرد مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اولویت های مهم حکومت امام زمان(عج) ترویج و تبلیغ قرآن است، ادامه داد: دوری کردن از قرآن ریشه همه مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: حکومت مهدوی در حقیقت حاکمیت قرآنی و احیای سنت پیامبر گرامی اسلام از جمله ترویج ازدواج، اهمیت دادن به جوانان و و اشاعه ادب و احترام در جامعه است.
امام جمعه میاندوآب گفت: در بحث سیل در کشور یک اتحاد بین مردم و مسوولان ایجاد شد که دنیا آن را تجربه نکرده بود و در واقع مردم در سیل اخیر دستورات دین اسلام را به معرض نمایش گذاشتند ولی شبکه های ماهواره ای به دنبال زیر سوال بردن تلاش ها، انقلاب و خون شهدا هستند.
وی افزود: مسایل مربوط به عمران و آبادانی به مرور حل می شود ولی اگر دین و معنویت در جامعه خدشه دار شود، جامعه دچار مشکل می شود؛ بر این اساس باید بیشتر از عمران به مساله دین توجه شود.
حجت الاسلام حسن زاده همچنین با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: تمامی مسوولان کشور از رهبری تا فرمانداران به حمایت از جوانان و استفاده از توان آنان تاکید می کنند و از این رو باید در روز جوان برنامه های خاص و با نشاطی برگزار شود.
به گزارش ایرنا، برپایی دستگاه های صلواتی در 20 نقطه میاندوآب و پخش نذری، برپایی سفره های احسان، مولودخوانی و برگزاری آیین ها و برنامه های شاد با محوریت مردم در نیمه شعبان، ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان از مصوبه های این جلسه بود.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.