بهزاد باقرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را از خانه و مدرسه تا جامعه و نظام آموزشی بررسی می ‌کند.
وی بیان کرد: آزمون مطالعه بین المللی تیمز 2019 در بازده زمانی هفته آخر فروردین تا 17 اردیبهشت سال 1398 در 16 مدرسه منتخب و 10 منطقه استان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: برگزاری آزمون تیمز بر اساس شیوه های استاندارد بین المللی، طبق دستورالعمل ارسالی وزارت آموزش و پرورش مورد توجه ویژه است و مقررات مربوط به آن باید رعایت شود.
«باقرزاده» بیان کرد: تمهیدات و برنامه ریزی های دقیق پس از نمونه گیری های نهایی و ارسال مشخصات و اطلاعات مدارس منتخب در دی و بهمن 97 انجام گرفته است.
وی ادامه داد: این آزمون به جهت مشارکت در طرح مطالعاتی بین المللی و ارزیابی روند پیشرفت تحصیلی ریاضی و علوم دانش آموزان در 2 پایه چهارم و هشتم و در بازده زمانی مورد نظر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این مطالعه صرفا یک آزمون تحصیلی نیست بلکه کل سیستم آموزشی را در ابعاد مختلف برنامه‌های درسی سیاستگذاری، روش‌ها، اهداف و حتی بافت اجتماع، نوع ساختار خانواده می‌سنجد که در مجموع بیش از 400 عامل یا متغیر مرتبط با پیشرفت تحصیلی را از خانه و مدرسه تا جامعه و نظام آموزشی بررسی می ‌کند.
باقرزاده اضافه کرد: در کنار این آزمون‌ها پرسشنامه‌های پیشینه کاوی شامل پرسشنامه‌های معلم، دانش آموز، والدین و مدرسه نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه این طرح یک مطالعه همه جانبه برای بررسی عوامل بیرونی و درونی نظام آموزشی کشور است، افزود: هرکدام از این آزمون‌ها در 2 مرحله زمانی اجرا می‌شود؛ یک مرحله مقدماتی است و در مرحله بعد پس از اجرا، درجه دشواری و شاخص‌های روان سنجی سوالات بررسی می‌شود تا بعد از پالایش در مرحله اصلی و نهایی شدن به اجرا در آید.
به گزارش ایرنا اذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.