امیر عباس جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اطلاعیه هواشناسی از عصر امروز /سه شنبه/ تا بعد از ظهر فردا چهارشنبه بارندگی ها این استان را فرا می گیرد که بیشترین شدت بارش ها در جنوب استان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر بارش ها، وقوع رعد و برق، صاعقه و طوفان نیز پیش بینی شده است، تاکید کرد: مردم از ایستادن در مکان های مرتفع، کنار درختان، داربست های فلزی، کنار تابلوها و مکان هایی که کارهای عمرانی صورت می گیرد نیز پرهیز کرده و همچنین اشیای فلزی نصب شده در پشت بام های خود را برای جلوگیری از افتادن بر سر افراد جمع آوری کنند.
وی همچنین از دامداران، کشاورزان و عشایر نیز خواست از چرای دام های خود در مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، پرهیز کنند تا شاهد خسارت های مالی نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه احتمال وقوع طوفان در جنوب استان وجود دارد، اضافه کرد: سرعت تندباد در برخی از موارد از 40 تا 75 کیلومتر در ساعت می رسد و رانندگان باید از تردد در داخل و خارج شهر در زمان طوفانی شدن هوا پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های کوهستانی و پربارش کشور به شمار می رود و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود 340 میلی متر است.
43 نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده است که امکان بروز 34 مورد آن در ایران و 27 نوع از آنها در آذربایجان غربی وجود دارد.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و 300 هزار نفر است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.