رسول جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت های ارزیابی شده در سطح چهار هزار و 822 هکتار از اراضی زراعی و باغی، تاسیسات و امور زیربنایی استان است.
وی بیان کرد: بیشترین میزان خسارت وارده در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی های اخیر در شهرستان‌های میاندوآب، پیرانشهر، بوکان و سردشت گزارش شده است.
جلیلی اظهار داشت: شهرستان های تکاب، ارومیه، شاهین دژ، مهاباد، نقده و اشنویه نیز به ترتیب دارای مقداری خسارت بود که به علت جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها بود.
وی گفت: 367 میلیارد و 592 میلیون ریال از کل خسارت وارد شده مربوط به اراضی زراعی و باغی، 58 میلیارد و 82 میلیون ریال در بخش تاسیسات و امور زیربنایی کشاورزی و 6 هزار و 830 میلیون ریال نیز در بخش دام و طیور و آبزیان بود.
وی با بیان اینکه نتیجه نهایی و جمع بندی شده خسارت ها به زودی اعلام می شود، اظهار کرد: هماهنگی های لازم مبنی بر تشکیل اکیپ های تعیین خسارت در بخش های سیل زده استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا پارسال 10 هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه اعم از سیل، سرمازدگی، تگرگ، خشکسالی و سایر موارد در بخش کشاورزی آذربایجان غربی گزارش شد.
این استان دارای بیش از 800 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است، میزان تولیدات بخش کشاورزی استان فراتر از 6 میلیون تن در سال است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.