علی نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بوکسور آینده دار یکی از امیدهای مدال آوری در وزن 81 کیلوگرم ایران است.
وی بیان کرد: دانشور پس از برگزاری چندین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسالان کشور و حضور در مسابقات درون اردویی در لیست نهایی نفرات اعزامی قرار گرفت.
وی بیان کرد: رقابت های قهرمانی بوکس آسیا از فردا چهارشنبه /28 فروردین/ آغاز می شود و تیم ملی ایران با 9 بوکسور به این مسابقات اعزام شده است.
رییس هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: دانشور اسفند ماه گذشته با برتری مقابل تمامی حریفان، مدال طلای تورنمنت بین المللی جام مکران در استان سیستان و بلوچستان را بر گردن آویخت و مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت.
نظری گفت: بر اساس اعلام فدراسیون امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم، سجاد محمدپور در 56 کیلوگرم، اشکان رضایی در 60 کیلوگرم، مسلم مقصودی در 64 کیلوگرم، سجاد کاظم زاده در 69 کیلوگرم، شاهین موسوی در 75 کیلوگرم، حسین دانشور در 81 کیلوگرم، پوریا امیری در 91 کیلوگرم و ایمان رمضان پور در به اضافه 91 کیلوگرم، بوکسورهای اعزامی به تایلند هستند.
وی اضافه کرد: اکبر احدی با کمک علی مظاهری و افشین نادری هدایت تیم ملی بوکس ایران را بر عهده دارد و همایون اردلان سرپرستی این تیم را عهده دار است.
به گزارش ایرنا بوکس از جمله رشته های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از 50 سال دارد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.
طی سال گذشته سیامک قربانی بوکسور از ارومیه، عبدالله پرتنی از مهابادی و عرفان مام خسروی و سید محمد مام محمودی 2 بوکسور اهل شهرستان بوکان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.
طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت های بین المللی و آسیایی دهه 80 ایران است که هم اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و پنج ورزشکار تربیت و تقدیم تیم های ملی بوکس کشور کرده است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.
در دهه 90 نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.