رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت‌‌: هنر اصیل عاشیق نیازمند حمایت تمامی نهادها است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی احد هوشمند در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیق که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شدافزود:به دلیل اینکه موسیقی اصیل عاشیقی به اسم ارومیه ثبت ملی شده است برای ماندگاری این هنر نیازمند حمایت جدی همه نهاد ها در استان هستیم.
وی بااشاره به اینکه ضرورت پرداختن به هنر فولکلور بسیار مهم است تصریح کرد: موسیقی فولکلور به دلیل اینکه با تاریخ و ادبیات ما آمیخته شده اند جایگاه ارزشمندی دارند و موسیقی عاشیقی ازاین جمله هنرها است.
هوشمند اظهار کرد: در عصری می خواهیم  یاد و خاطره موسیقی عاشیقی را زنده نگه داریم که موسیقی اصیل کشور به دلیل برخی مشکلات آشکار و پنهان در تکاپو برای حفظ هویت ذاتی خود است. 
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه تنها میراث معنوی استان است که ثبت ملی شده یاد آورشد: باید از هنر فولکلور واصیل آذربایجان حفاظت کرده واین فرهنگ معنوی را به جوانان و دنیا بشناسانیم.
وی ادامه داد: از سال ۸۹ که کانون عاشیق ها توسط حوزه هنری استان برای اولین بار در ارومیه افتتاح شد تاکنون ۳۲۰جلسه باهدف احیای سنت های اصیل و فاخر آذربایجان برگزار شده و جوانان ازاین برنامه ها استقبال خوبی کرده اند.
هوشمند تاکید کرد: عاشیق ها از دیرباز انسان های هنرمند، صاحب اخلاق و منش بودند و می توانند الگوی خوب برای دانشجویان هنر باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.