مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: بودجه هنری استان کفاف تولید کارهای فاخر هنری را نمی دهد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیزاده در اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد افزود: تهیه آلبوم موسیقی ،انیمیشن و نمایشنامه از آثار هنرمندان عاشیق برای شناساندن این هنر به دنیا نیازمند بودجه است که متاسفانه بودجه هنری استان برای تولید کارهای فاخر هنری کافی نیست.
علیزاده بااشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی عاشیقی استان تصریح کرد: این جشنواره با حضور۵۰ عاشیق استان در ۳مرحله برگزار شد که در نهایت۱۲نفر به مرحله نهایی راه یافتند و ۵نفر به عنوان نفرات برجسته انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: دراین جشنواره برای اولین بار عاشیق ها بصورت قرعه کشی نواهای را از بین۵۴ نوا انتخاب  و اجرا کردند که کیفیت کار را بالا برد.
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی اظهار کرد: از سال ۸۳ واحد موسیقی استان مجموعه ای با نام( اورمو دان گلن سسلر) را با هدف ثبت و ماندگاری نواهای اصیل آذربایجان و ارومیه منتشر کرد که مورد استقبال اهالی موسیقی وهنر قرار گرفت‌.
علیزاده  ادامه داد: موسیقی عاشیقی سوغات فرهنگی ارومیه است و باید درجهت شناساندن این هنر بیش از این ها تلاش کرد.
وی باتاکید بر اینکه ارومیه مهد داستان های عاشیقی است یاد آور شد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای نام گذاری خیابان یا محلی به اسم یکی از هنرمندان این هنر در ارومیه انجام نشده واین یکی از خواسته های هنرمندان عاشیق استان است‌.
علیزاده افزود: برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی عاشیق ها درارومیه به دلیل هم مرزی با کشورهای ارمنستان، ترکیه،عراق و آذربایجان با هدف جهانی کردن این هنر از دیگر خواسته های هنرمندان این وادی است. 
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هدف کانون عاشیقی استان کشف استعداد های جدید و جوان برای ماندگاری موسیقی اصیل مکتب ارومیه است‌.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.