سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: افزایش تاب آوری دربرابرحوادث طبیعی یکی از راهکارهای اساسی مدیریت بحران است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به بررسی حفاظت ازحریم و بستر رودخانه ها و آزادسازی تصرفات غیر قانونی اختصاص یافت با بیان اینکه در موضوع بارش ها و حوادث اخیر با مدیریت مقام عالی استان و تلاش گسترده مجموعه دستگاههای عضوشورای مدیریت بحران و همکاری تمامی نهادهای نظامی و انتظامی کار بزرگی در بسیج امکانات برای کنترل سیلاب ها انجام گرفت گفت: براساس آمار جهانی ایران جزو کشورهای متاثر از بیشترین مخاطرات طبیعی بوده و نیازمند اقدام جدی تمامی دستگاهها درانجام مطالعات کارشناسی درشناسایی تهدیدات و اقدامات پیشگیرانه برای افزایش تاب آوری و مقابله با حوادث انجام گیرد بطوری که در زمان بحران شهرها قابلیت بازگشت به شرایط عادی را داشته باشند.
وی افزود: افزایش تاب آوری شهرها دربرابر حوادث طبیعی امر بسیارمهمی در مدیریت بحران است که این موضوع در دستور کار حوزه معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته که در همین راستا مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان بخشی از این راهبرد باید جدی گرفته شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در هدایت سیلاب های اخیر نیز اقدامات انجام گرفته در قالب پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز نقش بسیار موثری داشته است که از آن جمله می توان به اختصاص 3465 میلیارد تومان اعتباربه دستگاههای اجرایی از سال 93 تا کنون برای انجام طرح ها اشاره کرد.
 آرامون لایروبی بخش بسیار وسیع از انهار اصلی و مسیل ها، اتصال سیمینه رود به زرینه رود، تکمیل سد کانی سیب و پروژه انتقال آب به دریاچه را از جمله این اقدامات برشمرد .
امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز درادامه این جلسه تشکیل کارگروه های شهرستانی مقابله با ساخت و سازها و حفاظت از حریم رودخانه هارا خواستار شد و افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستانها در یک مدت زمان کوتاه عوامل حادثه خیز و نفاط پرحادثه در حاشیه رودخانه ها شناسایی و آزادسازی انجام شود.
سیف الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربب نیز در این نشست برهمکاری تمامی شهرداریهای استان درمقابله با حوادث و لایروبی انهار اشاره کرد و افزود:کمیسیون های ماده 99 و ماده 100 قانون شهرداری در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ظرفیت خوبی است که با معرفی ساخت و سازهای غیرمجاز به این کمیسیون ها و صدورآرای به موقع می توان از استقرار و شکل گیری ساخت وسازهای غیرمجاز بویژه در حریم رودخانه ها جلوگیری کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.