علی دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برآورد کارشناسان، سیل به بخش کشاورزی میاندوآب در مجموع 320 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و باعث از بین رفتن 21 هزار و 628 تن محصولات کشاورزی شد.
وی با اشاره به طغیان رودخانه های سیمینه و زرینه بر اثر بارش باران شدید و بالا آمدن سطح آب بیان کرد: عمده زمین های کشاورزی خسارت دیده در روستاهای گرده رش، تپه رش، رسول آباد، تپه چلیک، تپه صارمی، مروان کندی، کورآباد، ویس آقاکندی، گزلان، قلعه حسن، قیز قلعه، تلخاب، بفروان و گوگجلوی این شهرستان واقع است.
«دیانتی» عمده اراضی خسارت دیده را زمین های زیر کشت گندم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اثر برآورد کارشناسان 2 هزار و 270 هکتار از اراضی زیرکشت محصول گندم دچار خسارت شد.
وی گفت: اراضی زیر کشت جو، یونجه، پیاز و چغندرقند همچنین 57 هکتار از باغ های سیب، هلو و آلو نیز به میزان 20 درصد در این حوادث دچار خسارت شد.
«دیانتی» با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی‌های اخیر در آذربایجان غربی مربوط به میاندوآب است، گفت: سیل در بخش باروق و مرحمت آباد این شهرستان نیز به بخش دامی 2 میلیارد و 50 میلیون ریال خسارت وارد کرد و موجب تلف شدن 50 رأس گوسفند و از بین رفتن چند انبارعلوفه شد.
به گزارش ایرنا، میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به 950 هزار تُن از این اراضی تولید می شود.
به گفته کارشناسان لایروبی رودخانه ها به خصوص در حوزه شهرستان میاندوآب، خسارت های ناشی از سیل را در این شهرستان کاهش داده بود.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.