رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تا 20 فروردین ماه سال جاری به بیش از 4 هزار و 822 هکتار از اراضی زراعی و باغی ، تاسیسات و امور زیر بنایی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول جلیلی در نشستی با خبرنگاران افزود: بیشترین میزان خسارت وارده در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی های اخیر، از سطح شهرستان‌های میاندوآب، پیرانشهر، بوکان و سردشت گزارش شده است و شهرستانهای تکاب ،ارومیه ، شاهین دژ، مهاباد، نقده واشنویه نیز به ترتیب در سطح کمتری از جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها دچار خسارت شدند.

جلیلی تصریح کرد: طبق ارزیابی های انجام شده، ارزش ریالی خسارت وارد شده 432 میلیارد و 504 میلیون ریال بوده که 367 میلیارد و 592 میلیون ریال آن مربوط به اراضی زراعی و باغی ، 58 میلیارد و 82 میلیون ریال در بخش تاسیسات و امور زیر بنایی کشاورزی و 6 هزار و 830 میلیون ریال نیز در بخش دام و طیور و آبزیان گزارش شده است .

وی خاطر نشان کرد : هماهنگی های لازم مبنی بر تشکیل اکیب های تعیین خسارت در بخشهای سیل زده استان انجام شده است و تیم‌های تعیین خسارت با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را در روزهای اینده متعاقبا اعلام می‌کنند و پیش بینی می کنیم این میزان سطح خسارت افزایش یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.